- Marek Kuřina
- Doprava
- 18. srpna 2022
- 10:51
VW T-Roc R-Line je malý výkonný krasavec (nejenom) do městské džungle
Již při prvním pohledu nás v redakci zajual T-Roc dravým sportovním "lookem", kterému dominuje nečekaně originální a vskutku povedená maska chladiče s úzkými LED Matrix světlomety.
Na design se ještě podrobněji podíváme, ten však není tím nejdůležitějším parametrem, který rozhodne o úspěchu novinky na trhu. Tím jsou obecně řečeno velmi dobré jízdní vlastnosti, komfort ovládání vozu a solidní spotřeba, zejména vzhledem k vysokému výkonu, který vůz poskytuje.
Pokud totiž nebudete na dálnici přímo závodit a zůstanete v režimu ECO (případně NORMAL), tak se spotřeba benzinu pohybovala kolem 6 litrů na 100 kilometrů, při cestě po okrskách či plynulejší jízdě po městě se dokonce dostanete po hranici 5,5 litru. To vzhledem k síle motoru, který u námi testovaného modelu byl dvoulitrový čtyřválec s maximálním výkonem 190 koní (140 kW), jsou velmi zajímavé hodnoty. Navíc model nabízí skutečnou dynamiku, což potvrzuje i rozjezd z nuly na stovku za necelých osm sekund.
Z hlediska exteriéru jsou ještě nepřehlédnutelná 18palcová litá kola "Grange Hill", ale nakonec všichni řidiči spíše ocení pohodlí v kokpitu. A ten se VW skutečně povedl, všechno máte tak řečeno "po ruce", rychle se dá ovládat klimatizace (i nastavení teploty) a i multifunkční dotykový panel ve střední části palubovky se ovládá přehledně, navíc na "kliky" odpovídá dostatečně rychle (dá se tedy používat bezpečně i za jízdy).
Praktické je, že řadu věcí zvládnete nastavovat i přímo na multifunkčním volantu, například výběr rádia, přehrávač médií, hlasové ovládání, ale snadno zvednete i příchozí hovor na vašem připojeném telefonu.
Novinka je velmi dobře vybavena, ve verzi R-Line nechyběly systémy jako třeba „Lane Assist“ (asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu). Za pozornost stojí i „IQ.DRIVE Travel Assist“ (kdy vůz automaticky v rámci daných limitů brzdí, zrychluje i řídí, musíte však musí mít ruce na volantu) a adaptivní tempomat ACC s prediktivní regulací rychlosti. Dobře fungoval i parkovací asistent, který zvládá také zaparkování vozu popředu na příčná parkovací místa a vyjetí z odstavné plochy orientované souběžně s vozovkou.
Co se týká motoru, tak si u T-Rocu vybere skutečně každý řidič. K dispozici jsou hned tři zážehové a dva vznětové motory. V závislosti na pohonu jsou kombinovány s 6stupňovou přímo řazenou převodovkou nebo 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG1.
Nabídka zážehových motorů s přímým vstřikováním benzinu zahrnuje tříválec TSI 1,0 litru s nejvyšším výkonem 81 kW (110 k) a dva čtyřválcové agregáty, TSI 1,5 litru s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k) a námi testovaný TSI 2,0 litru s výkonem 140 kW (190 k). Nechybí ovšem ani dva vznětové čtyřválce TDI 2,0 litru s nejvyšším výkonem 85 kW (115 k), resp. 110 kW (150 k).
Pokud si zakládáte na výkonu, tak nepřehlédněte ani model T-Roc R poskytující výkon 221 kW (300 k). Základní varianta modelu T-Roc aktuálně startuje na 657.900 Kč.
Podrobnou specifikaci modelu T-Roc najdete na webu VW.
Zdroj: Autorský článek
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email