Test Peugeotu 308 SW: I kombík může vypadat a jezdit sportovně, zároveň držet spotřebu na uzdě

 
Další 3 fotografie v galerii
Přední dominantní masku lemují LED světlomety ve formě známých drápů / Marek Kuřina
Nový Peugeot 308 SW zaútočí na vaše smysly ze všech směrů najednou, a dá se říci i jednou provždy. Pravděpodobně se totiž najde jenom málo řidičů, kterým by se tento kombík tradiční francouzské automobilky prostě vůbec nelíbil. Navíc nová třistaosmička poskytuje i silný výkon (ve verzi GT), přitom jeho hybridní ústrojí je seřízeno tak dobře, že spotřeba je překvapivě nízká.

K uvedenému zjištění musíme podotknout, že tento argument platí zejména, když budete pravidelně dobíjet zabudovaný elektromotor, protože pokud při jízdě využíváte obě pohonné soustavy, tak se můžete i s tímto dravým kombíkem držet ve spotřebě okolo 5 litrů na 100 kilometrů.

To je na 225 koní, které máte u verze GT pod kapotou, spotřeba skutečně velmi dobrá. Navíc pokud si vyberete příslušný režim, můžete jet pouze na elektromotor (o výkonu 81 kW), a to více než 50 kilometrů - pro kratší jízdy do místního supermarketu na nákupy a zpět to bohatě stačit bude. Ohledně samotného převozu nákupu nemusíte mít již obavy vůbec žádné, protože jako správný kombík má třistaosmička kufr s kapacitou přes 600 litrů.

Většinu uživatelů ovšem zaujme tento vůz hned na první pohled. Přední dominantní masku lemují Matrix LED světlomety ve formě známých úzkých drápů, vše korunuje nové logo automobilky uprostřed. Při pohledu trochu zboku vás překvapí, jak přední kapota vypadá dlouhá a v kombinaci s postupným snížením linie střechy tak 308 SW působí jako takový dokonale aerodynamický prodloužený sporťák.

Jedničku s hvězdičkou však dáváme tomuto krasavci zejména za inovovaný i-Cockpit. Pokud jste si mysleli, že moc vylepšit z předchozích verzí již nelze, tak budete velmi mile překvapeni. A to zejména působivým 3D zobrazováním informací na přístrojovém štítu.

Centrem ovládání je ovšem opět desetipalcový dotykový displej ve střední části panelu, ten zase zaujme vysokým (HD) rozlišením zobrazování obrazu (oceníte třeba při přenosu obrazové informace z kamer při parkování) a minimálním zpožděním na dotyk prstu. Snadno se ovládají pomocí tzv. virtuálních ovladače i-toggles (jde o další část prodlouženého dotykového panelu) funkce jako nastavení klimatizace, ovládání navigace nebo procházení kontaktů v telefonu.

Malý vyhřívaný volant se při řízení dobře drží, a to i v ostřejších zatáčkách, nechybí na něm samozřejmě ani ovladače rádia, telefonu nebo lze si zde také vybrat některý z asistenčních systémů řízení.

Z pohledu motorizace má potenciální zájemce o tento vůz skutečně z čeho vybírat. Peugeot nabízí hned 3 zážehové motory (jde o tříválcové 1,2l motory PureTech) a dva vznětové motory (jedná se o čtyřválcové 1,5l motory). Nejsilnější jsou pak motory hybridní (jsou k dispozici dva), kdy v nejvyšší variantě "HYBRID 225 e-EAT8", kterou jsme měli týden k dispozici, vzniká výsledných 225 koní kombinací zážehového PureTech 180 k (132 kW) motoru a elektromotoru o síle 81 kW. Kvalitu této motorizace umocňuje osmistupňová automatická převodovka, která fungovala bez zbytečných prodlev a zcela plynule. 

Model 308 SW patří k nejzajímavějším hybridům na tuzemském trhu a drobné milé vychytávky, jakou je například noční zobrazení světelného loga na zemi při otevření dveří u řidiče, jenom ukazují, jak moc si s modelem vývojáři v Peugeotu "vyhráli". 

Nejdostupnější varianta letošního modelu 308 SW začíná na 650.000 Kč, námi testovaná hybridní varianta GT stojí již 1 145 000 Kč.

Další podrobnosti o modelu 308 SW najdete na webu Peugeotu.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama