Nejvýkonnější Kia, model EV6 GT, přijíždí na český trh. Zaujme dojezdem až 424 km a rychlým dobíjením

 
Další 1 fotografie v galerii
Model EV6 GT zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy / KIA
Dosud nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Kia, model EV6 GT, je od začátku října 2022 k objednání u českých autorizovaných prodejců značky. Prvním zákazníkům budou vozy dodávány od prvního čtvrtletí roku 2023.

Sportovně zaměřená verze GT doplňuje nabídku modelu EV6, který si za prvních 11 měsíců od uvedení na český trh zakoupilo dle webu KIA již 115 zákazníků. Sportovní elektromobil EV6 GT s akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh, pohonem všech kol a výkonem až 585 koní je na českém trhu k dispozici za 1,7 milionu korun.

Nová Kia EV6 GT je technologicky nejvyspělejším plně elektrickým vozem a nejvýkonnějším sériově vyráběným automobilem značky. Zákazníkům nabízí všestrannou praktičnost, vysoký jízdní komfort a lokálně bezemisní mobilitu.

„Model EV6 zčeřil vody automobilového průmyslu, když jako první korejský vůz zvítězil v evropské anketě Auto roku 2022 a zabodoval i v české obdobě ankety, když dosáhl nejvyššího počtu bodů v kategorii Ekologické auto roku 2021/2022. Jeho výkonově nejpůsobivější variantu GT tak na český trh uvádíme s velkým očekáváním,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech.

Platforma E-GMP a pokročilé hnací ústrojí

Model EV6 GT je postavený na podvozkové platformě E-GMP, která s 800voltovou dobíjecí architekturou umožňuje ultrarychlé doplnění kapacity akumulátoru z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Pohonné ústrojí modelu tvoří vpředu umístěný motor o výkonu 160 kW (218 k), který spolupracuje s novým elektromotorem na zadní nápravě s maximem výkonu 270 kW (367 k).

Dohromady poskytují kombinovaný systémový výkon 430 kW (585 k) s maximem točivého momentu 740 Nm. V porovnání s verzí GT-Line byly u verze GT vylepšeny dynamické jízdní schopnosti díky zástavbě nového vysoce výkonného elektromotoru vzadu, jenž přináší pozoruhodný 63% nárůst celkového výkonu. Díky tomuto vylepšení EV6 GT zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosáhne rychlostního maxima 260 km/h. Lithium-iont polymerový akumulátor o kapacitě 77,4 kWh i přes vylepšené výkonové parametry garantuje kombinovaný dojezd až 424 km a až 546 km v městském režimu (dle WLTP).

Výhradně pro model EV6 GT je určený elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD), který zaručuje účinné zkrocení hnací síly vozu, kdy vylepšuje držení stopy a stabilitu při projíždění zatáček automatickým přerozdělováním točivého momentu na kola s nejlepším záběrem.

Součástí e-LSD jsou technologie Smart Traction (chytré držení stopy) a Smart Yaw Damping (chytré tlumení stáčivých sil), které pečlivě vyvažují jízdní stabilitu a pohodlí v souladu s dynamickým potenciálem provedení GT.

Režim jízdy GT

Kromě stávajících jízdních režimů Eco, Normal a Sport může řidič zvolit jízdní režim GT. Jízdní režim GT automaticky nastaví co nejdynamičtější odezvu obou elektromotorů, brzd, řízení, polo-aktivního systému odpružení, elektronického samosvorného diferenciálu (e-LSD) a elektronického řízení stability (ESC). ESC v režimu GT povolí vyšší prokluz kol ve prospěch těsnějšího souznění s povrchem vozovky vč. možnosti systém ESC zcela deaktivovat, chce-li řidič dosáhnout přetáčivosti vozidla.

Ještě o krok dále jde volitelný režim ‚Drift‘ k záměrnému vyvolání přetáčivosti, kdy se větší podíl (až 100 %) hnacího momentu posílá na zadní kola pro jízdu bokem bez omezení; na výjezdu ze zatáčky zase systém může začít posílat potřebný hnací moment na kola přední nápravy pro lepší akceleraci.

Zdroj: KIA

Mohlo by vás zajímat

Reklama