Pohodlné a bezpečné řízení s nebývalým komfortem, to nabízí nový Peugeot 308

 
Další 1 fotografie v galerii
Na digitálním 3D průhledovém displeji za volantem se vám po dojetí každé jízdy zobrazí základní informace o cestě / Marek Kuřina
Na automobilech můžete obdivovat jejich design, výkon nebo možnosti jízdy například v terénu, přesto stejně je nakonec nejdůležitější to, jak se vám jako řidiči "šoféruje". A v tomto bodě na nás nový Peugeot 308 udělal skutečně dojem.

Vývojářům Peugeotu se daří již několik let dělat z kokpitu pro řidiče skutečný svatostánek, do kterého se vždy rádi vracíte jako do místa, které léta dobře znáte. A to platí jak o nových modelech 508 nebo 308, tak také o nových SUV této značky (například 3008 nebo 5008).

Kokpit, tedy konkrétně i-Cockpit, nového modelu 308 totiž nejenom že na první pohled zaujme prakticky každého "s dobrým vkusem", ale navíc je navržen tak, že je ovládání téměř všech funkcí v pohodlném dosahu a na vše je i dobře vidět - to platí jak o hlavním 10palcovém dotykovém panelu, tak o digitálním 3D průhledovém displeji.

V souvislosti s tím je dobré si připomenout, že již před deseti lety obdržel Peugeot za koncept i-Cockpitu cenu za nejkrásnější automobilový interiér. Navíc za poslední roky na něm Francouzi zapracovali až tak, že dnes se této koncepci vyrovnají již jen některé interiéry těch nejluxusnějších modelů.

My jsme testovali hybridní verzi modelu 308, konkrétně přední kola tohoto krasavce pohání jak benzinový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 180 koní, tak elektromotor (81 kW), navíc zcela spolehlivě pomocí osmistupňové automatické převodovky. Další podrobnosti o výkonu tohoto vozu a jeho spotřebě se dočtete v našem lednovém testu.

Pokud se ovšem vrátíme ke zmíněnému i-Cockpitu. tak jsme ocenili příjemné ovládání nejenom pomocí "běžných" tlačítek, s nimiž nastavíte například teplotu nebo rozmrazování předního okna, tak pomocí tzv. i-Toggle, což jsou ovladače umístěné ve spodní (oddělené) části centrálního dotykového displeje. Takto snadno a rychle ovládáte třeba klimatizaci, dostanete se k telefonním kontaktům, zahájíte navigaci nebo přepnete rozhlasovou stanici.

Praktická nám přišla také možnost zobrazovat a řešit různé funkce v několika otevřených oknech zároveň, tak jak jste zvyklí pracovat třeba na počítači.

Působivé je také LED osvětlení kokpitu, které je možné nastavit hned v osmi barvách. Za pozornost stojí i kvalita ozvučení, kterou jistí systém Focal Premium. Na centrálním dotykovém displeji můžete sledovat i kvalitu vzduchu ve voze, v případě potřeby zahájí systém automaticky recyklaci vzduchu. 

V sedačkách s dobrým bočním vedením se velmi pohodlně sedí, a to i při delších cestách, navíc můžete využít různé druhy masáží, zejména doporučujeme vyzkoušet režim "Kočičí tlapky".

Nová třistaosmička prostě nabízí nejenom řidiči, ale i dalším cestujícím, skutečně nebývalý komfort. Toto pohodlí je ovšem vhodně zkombinováno s funkcemi, které zároveň zajišťují bezpečnost jízdy jako takové.

Další informace o novém modelu Peugeot 308 najdete na webu výrobce.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama