Nový český letoun L-39NG se představí návštěvníkům na veletrhu v Bratislavě

Přechod z L-39 Albatros na L-39NG představuje výraznou modernizaci a vylepšení výcvikových schopností pilotů / AERO Vodochody
Český výrobce letadel Aero se představí na letošním mezinárodním veletrhu IDEB Defence&Security 2023, který probíhá od 3. do 5. října 2023 na výstavišti Incheba Expo v Bratislavě.

Aero se na letošním bratislavském veletrhu, zaměřeném zejména na bezpečnostní a ochranné složky, prezentuje na samostatném stánku, jehož dominantou je dle webu výrobce velký model cvičného letounu Aero L-39NG.

Český výrobce do konce roku 2023 předá prvnímu zákazníkovi do užívání první hotové letouny z celkových 12 kusů. Navíc letos ve Vodochodech zahájili výrobu čtyř letounů L-39NG ve cvičné verzi pro LOM Praha, které budou primárně sloužit pro výcvik pilotů Armády České republiky. Přechod z L-39 Albatros na L-39NG představuje výraznou modernizaci a vylepšení výcvikových schopností pilotů, a to jak při přípravě na platformu F-35 v případě České republiky, tak na F-16, kterou pořizuje slovenská armáda.

„Těmito letošními důležitými kroky program letounu L-39NG vstoupil do významné etapy, předání prvních sériově vyrobených kusů zákazníkovi je vždy přelomový okamžik, důležitý nejen pro nás, ale i další zákazníky, se kterými vedeme jednání o pořízení našeho letounu,“ říká Viktor Sotona, prezident a CEO Aero, a dodává: „V průběhu letních měsíců jsme kapacitně posílili naše výrobní linky na L-39NG a otevřeli jsme též nové vývojové centrum v Brně, abychom mohli schopnosti letounu dlouhodobě rozšiřovat a posilovat.“

Nedávno se přímo v Aero seznámili s letounem L-39NG, s technologiemi pro výcvik pilotů i s klíčovými parametry ozbrojené verze představitelé Vzdušných sil Ozbrojených sil Slovenské republiky. Případná strategická mezivládní spolupráce mezi Českou republikou a Slovenskem by zahrnovala mimo provozu L-39NG a výcviku pilotů, také získání významného průmyslového podílu ze strany Slovenské republiky. Již dříve Aero podepsalo dohodu o strategické spolupráci s firmou Letecké opravovne Trenčín, která se týká servisu letadel a dalších provozních a logistických oblastí.

Platforma L-39NG kombinující moderní avionické systémy, účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti v současné době umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky komplexního a nákladově efektivního výcviku budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace, jako jsou například letouny F-16 a F-35. Kromě tréninku pilotů je L-39NG vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise.

Zdroj: AERO Vodochody

Mohlo by vás zajímat

Reklama