Nový Peugeot 508 má šarm a ohromující výkon jako kombík i hatchback

 
Další 3 fotografie v galerii
Světelný podpis novinky v podobě trojice tenkých drápů je zcela nezaměnitelný / Peugeot
Model 508 patří k těm designově nejpovedenějším automobilům v portfoliu značky Peugeot, a to přitom má velkou konkurenci, protože tato automobilka udělala v oblasti designu za posledních pět let jeden z nejvýraznějších posunů vpřed v rámci celého trhu, a to prakticky ve všech kategoriích.

Na českém trhu pravděpodobně nenajdete sportovněji laděný kombík, jakým bezesporu je letošní verze plug-in hybrid modelu Peugeot 508. My jsme měli možnost navíc testovat jeho verzi PSE, tedy „Peugeot Sport Engineered“, která přináší skutečně velkou porci výkonu. A to jak ve verzi kombi, tak i v jako ještě sportovněji vypadajícím hatchbacku (ovšem s menším výkonem).

Zásadnější proměnou prošla přední maska modelu 508 - světelný podpis v podobě (již) trojice tenkých drápů je zcela nezaměnitelný a dává tak dynamickému looku vozu ještě dramatičtější výraz. Světla jsou ovšem nejenom povedená z hlediska designu, ale skutečně dobře osvětlují cestu za šera i v noci - výkon předních LED Matrix světlometů i Full LED zadních světel je prostě zcela dostatečný.

Aerodynamičnost dokreslují například malá křidýlka u kol. Sportovní vzhled jde ruku v ruce s vysokým výkonem, který model PSE poskytuje. Spalovací motor (objem 1,6 litrů) totiž u verze kombi plug-in hybrid doplňují hned dva elektromotory, takže celkových 360 koní (navíc při 520 Nm) poznáte ihned při rozjezdu.

Na stovku z nuly se tento sportovní kombík dostal prakticky za pět sekund, což je ve své kategorii naprostá špička, navíc dynamika jízdy je skutečně výjimečná i při vyšších rychlostech kolem 130 km/h. Přitom pouze na elektřinu můžete jezdit až 60 kilometrů.

Navíc uvedená dynamika není vykoupena nějakou vyšší spotřebou, je tomu právě naopak. V hybridním režimu jsme často jezdili se spotřebou pod 3 litry na 100 km, což představuje u takto silného automobilu velmi nízkou hodnotu. Pokud se vám vybije baterie, tak pak spotřeba stoupne na stále solidních cca 6,5 litru/100 km.

Synonymem pro 508 SW je kromě rychlosti a výkonu také prostornost. A to platí nejenom pro řidiče a vlastně celou posádku, ale také pro zavazadlový prostor. Ten si můžete ještě rozšířit z 530 litrů sklopením zadních sedadel až na 1780 litrů.

Testovali jsme také krátkou verzi 508 - GT HYBRID o výkonu 225 koní. Také tento model nabízí dostatečně dynamickou jízdu, ať se to týká zrychlení z nuly na stovku za necelých 8 sekund, tak zrychlování i ve vyšších rychlostech. Vůz s pěknými 20palcovými koly velmi dobře sedí v zatáčkách a dobře si poradil i s nerovnostmi našich silnic.

Co se týká interiéru, tak ten je u obou modelů 508 prakticky identický, což není vůbec na škodu, protože tzv. i-Cockpit Peugeotu je již lety ověřená kvalita. 

Každého po usednutí na místo řidiče pravděpodobně zaujme malý sportovní volant, srdcem ovládání je ovšem velký 10palcový dotykový displej, který je v ideální výšce umístěný na palubní desce. Pohodlně na něj při řízení dosáhnete, mírně je totiž natočen směrem k řidiči. Navíc poskytuje obraz ve vysokém HD rozlišení, takže je dobře čitelný, ke všemu procházení v menu nám přijde nyní i o něco rychlejší.

Jednotlivé funkce v uvedeném menu nastavíte pomocí sedmi přepínačů, které mají známý tvar klavírních kláves, jak jsme si u nových Peugeotů již zvykli. Těmito štíhlými stříbrnými tlačítky můžete ovládat postupně rádio, teplotu a klimatizaci, navigaci, nastavení vozu, připojení telefonu a dalších mobilních aplikací.

Pod nimi najdete další dotyková tlačítka jako třístupňové nastavení vyhřívání předních sedaček, vyhřívání oken (předního a zadního), nastavení vnitřní cirkulace vzduchu a vypnutí klimatizace.

Také na volantu je umístěno několik tlačítek, snadno třeba zvýšíte hlasitost rádia nebo rychle zvednete příchozí hovor. Vlevo pod volantem pak najdete například tlačítko pro otevření benzínové nádrže nebo ovládání asistenta udržování vozu v jízdním pruhu.

Oba modely představují to nejzajímavější, co si v těchto kategoriích můžete aktuálně pořídit. Cena nejvýkonnějšího modelu od Peugeotu (508 PSE SW) ovšem odpovídá kvalitě, začíná na 1.790.900 Kč.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama