Peugeot e-208: Malý stylový elektromobil, nejenom do města a nejen pro elegantní ženy

 
Další 3 fotografie v galerii
Nová e-208 má delší dojezd a nabízí i rychlejší nabíjení baterie / Marek Kuřina
Jeden z nejúspěšnějších modelů ze stáje Peugeot dostal letos nejenom dynamičtější facelift, ale zejména o něco vyšší výkon a také se u čistě elektrické varianty prodloužil dojezd. Zájemců o nový Peugeot e-208 tak bude jistě dost, protože jízdní vlastnosti tohoto krasavce jsou skutečně nadstandardní.

Novinku, která se z hlediska designu i díky novému výraznému světelnému podpisu (se třemi známými vrypy lvích drápů) vskutku povedla, si můžete pořídit jak v čistě elektrické verzi, tak také jako hybrid nebo i ve variantě se spalovacím motorem.

Nové LED světlomety (konkrétně přední světlomety jsou vybaveny Full LED technologií, vzadu jsou LED světla) a dynamičtěji tvarovaná mřížka ve spojení s výraznou světle modrou barvou jednoduše zaujmou každého a pohled na vůz se nám neomrzel ani po několika dnech testování.

Většinu řidičů ovšem bude zajímat spíše to, že nová e-208 je daleko efektivnější, než byly její elektrické předchůdkyně. V praxi to znamená, že s autem dále dojedete, je při jízdě dynamičtější díky výkonu až 156 koní (v režimu Sport) a zejména rychleji nabijete baterii - za půl hodiny nabijete až 80 % její kapacity (celková je 51 kWh).

To u dojezdu téměř 400 kilometrů (v reálu jsme v běžném provozu měli dojezd cca 360 až 370 km) dělá z tohoto nového Peugeota smysluplnou alternativu i na delší trasy a cestování.

Konkrétně se spotřeba pohybovala při testování od 15,5 do cca 17 kWh na 100 kilometrů, samozřejmě pokud pojedete v režimu Sport rychlostí nad 130 km/h (maximálka je u tohoto vozu ovšem jen 150 km/h), tak roste samozřejmě spotřeba, a to až k cca 23 kWh na 100 kilometrů.

S novou e-208 se jezdí pohodlně, dynamika vozu je téměř sportovní (točivý moment je 260 Nm), přes nízkou hmotnost vůz dobře sedí v zatáčkách a podvozek solidně vyrovnává známé nerovnosti českých rozbitých silnic. Vysokou dynamiku modelu potvrzuje i to, že při rozjezdu se z nuly dostane na stovku za cca 8 sekund.

Ovládání vozu usnadňují jak velký 3D digitální přístrojový panel za volantem, tak barevná desetipalcová dotyková HD obrazovka umístěná ve středním panelu, kde rychle nastavíte potřebné funkce, navíc se dá ovládat i hlasově. Jedinou malou pihou na kráse je o něco menší kufr, u plně elektrické verze je zde prostor pro náklad o objemu pouze 309 litrů.

Pokud se vám tento malý elegantní krasavec zalíbil, tak v plně elektrifikované verzi v nejvyšší výbavě GT je nyní v akci za 910.000 Kč. Jestliže by vám stačil hybrid a 130 koní výkonu, tak tato varianta e-208 lze pořídit již za 625.000 Kč.

Další informace se o modelu Peugeot e-208 dočtete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama