- Marek Kuřina
- Doprava
- 03. ledna 2025
- 10:10
Krasavec z Francie jezdí velmi spolehlivě v hybridní i plně elektrické verzi
Model si můžete pořídit aktuálně v hybridní variantě (s benzinovým motorem) i v plně elektrické verzi. My jsme v průběhu podzimu vyzkoušeli oba typy pohonů, a ani jeden nás při jízdě nezklamal. V přímém srovnání na téměř identických cestách (z 80 % město, zbytek dálnice) nám přišla živější plně elektrická varianta, která disponuje solidní silou 230 koní.
Hybridní varianta nás zase mile překvapila z pohledu relativně nízké spotřeby, na takto velké SUV je průměrná spotřeba kolem 5 litrů velmi dobrým parametrem. Letos na jaře by se přitom nová 3008 měla objevit na českém trhu i v plug-in hybridní verzi.
Na elektrické verzi modelu 3008 nás kromě dynamičnosti jízdy, zrychlení na stovku (z nuly) za 9 sekund zaujal i dojezd, který výrobce udává až 700 kilometrů (!), my jsme se v testu dostali skutečně i přes 600 kilometrů na jedno nabití, což je na běžné ježdění do práce a nákupy zcela dostatečné.
Navíc u standardně dostupných nabíječek například v obchodních centrech dobijete baterii vozu na cca 80 % za cca půl hodinu, takže pokud potřebujete nabít baterii na dojezd třeba jen na 200 kilometrů, tak se u 160 kW nabíječky zdržíte jen chvíli (cca 12 minut). Praktické je také to, že je novinka vybavena systémem předehřívání baterie, který by měl optimalizovat dobu nabíjení na delších cestách.
V jakékoliv verzi (z hlediska motorizace) nové 3008 nás ovšem nadchnul moderní a zároveň pohodlný kokpit řidiče. Na první pohled určitě nepřehlédnete dominantní velký mírně zaoblený 21palcový displej, který jakoby plave v prostoru těsně nad volantem, přičemž poskytuje obraz ve vysokém HD rozlišení.
Praktická jsou i tzv. tlačítka i-Toggles, která umožňují rychlý přístup k nejčastěji používaným funkcím jako je například nastavení zdroje hudby nebo navigace. Další možnosti ovládání jsou i přes příjemně malý multifunkční volant.
Samotné ovládání a nastavování funkcí a parametrů je velmi intuitivní a rychlé, snad jenom u voliče režimů automatické převodovky (P, R, N, D) bychom se přimlouvali pro jeho návrat z horní části palubní desky na středový panel, kde šlo podle našeho názoru o daleko dostupnější řešení. Vše je ovšem, jak to tak bývá, otázkou zvyku, a tak nám po několika najetých kilometrech přišla i tato drobnost jako nepodstatná. Navíc kdo nikdy nejezdil v předcházejících modelech 3008, tak si tohoto mírně nepraktického umístění voliče režimů automatické převodovky ani nevšimne.
Při jízdě v noci jsme ocenili, že originální design LED světel není pouze pěkný na oko (včetně dobře známých tří štíhlých lví drápů), ale že poskytuje i v mlze a za zhoršených podmínek dostatečně silné osvětlení vozovky i krajnice.
Aktuálně se hybridní varianta modelu 3008 (136 koní) v úrovni Allure prodává za 749.000 Kč, což je i vzhledem ke konkurenci velmi zajímavá cenovka. Nejdostupnější plně elektrická verze je pak v prodeji za 990.000 Kč.
Další informace o modelu Peugeot 3008 najdete na webu výrobce.
Zdroj: Autorský článek
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email