Peugeot e-308 zaujal vyšším výkonem i dynamičtějším designem

 
Další 3 fotografie v galerii
Prostor pro řidiče je v novém elektrickém modelu opět velmi komfortní a pohodlný / Marek Kuřina
Automobilka Peugeot, respektive celá skupina Stellantis, se věnuje elektromobilitě již řadu let, a to skutečně naplno. To potvrzuje zejména skutečnost, že má v nabídce celou řadu zajímavých elektroaut. A to stoprocentně platí i o novém faceliftu oblíbeného modelu 308, který nyní přijel na tuzemský trh i ve zcela elektrifikované podobě.

Nová verze (na trhu již tři roky úspěšné) třistaosmičky vypadá opravdu stylově. Tento plně elektrický hatchback se může pyšnit výraznými 19palcovými koly, přední maskou (z určitého úhlu skutečně vypadá 3D), užšími LED světlomety a známým, dnes již tedy pouze jedním, světelným podlouhlým "klem" (z každé strany). 

Novinka navíc díky navýšení výkonu na 115 kW (tedy cca 156 koní s točivým momentem 260 Nm) jezdí téměř ve sportovním duchu, přičemž inovovaný elektromotor umožňuje dostatečně dynamickou jízdu i v rychlostech kolem 130 km/h. Novinka je velmi svižná i při rozjezdu, kdy jsme se na stovku dostali (z nuly) již za 9 sekund.

Nový elektrický Peugeot 308 je vybaven i zcela novou baterií s vhodnějším chemickým složením, která pracuje při napětí 400 V, s kapacitou 54 kWh (51 kWh užitečné energie). Ta umožňuje dojezd necelých 380 kilometrů, v městském provozu jsme nabíjeli po ujetí cca 350 kilometrů, přičemž jsme dosahovali solidní průměrné spotřeby energie 12 kWh na 100 kilometrů.  

Co se týká nabíjení, tak praktické je, že součástí již základní výbavy je palubní třífázová nabíječka s výkonem 11 kW. Nabíjecí zásuvka umožňuje všechny režimy nabíjení. Prostřednictvím 100kW veřejné nabíječky lze automobil nabít z 20 % na 80 % za méně než 25 minut.

Pokud se vrátíme k designu nového modelu, tak prošel inovací i interiér vozu. Multifunkční dotyková 10palcová obrazovka se jakoby zasunula více do středového panelu a je nyní více natočena směrem k řidiči, takže se i díky nově koncipovaným tlačítkům i-Toggles, u kterých si navíc můžete určit, zda přes ně budete ovládat navigaci, klimatizaci, jaký bude zdroj hudby nebo jiné funkcionality, vše velmi pohodlně ovládá.

Řadu tlačítek najdete opět také na malém volantu, který ještě více podporuje pocit, že sedíte ve sportovně laděném automobilu. Pod volantem najdete i páčku nastavující míru intenzity rekuperace při brzdění.

Také nastavení sedadla řidiče je rychlé a snadné, protože je v plně elektrickém režimu, spolujezdec si již vše musí bohužel nastavit manuálně. Naopak za pozornost a pochvalu stojí masážní funkce sedaček s celkem osmi různými programy. To přijde vhod určitě zejména při delším cestování. 

Praktické je, že automobilka dává u nového vozu osmiletou záruku na baterii (resp. na ujetých 160.000 kilometrů). Plně elektrická verze modelu 308 se ve výbavě Allure prodává za 975.000 Kč, v nejvyšší výbavě GT se již cenovka dostala přes magický milión, konkrétně na 1.035.000 Kč. 

Další informace se o modelu Peugeot e-308 dočtete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama