Nový Citroën ë-C3 může být pro leckoho vstupní branou do světa elektromobility

 
Další 2 fotografie v galerii
Nová ë-C3 zaujme nejenom cenou, ale také například dobrou výbavou nebo rychlým dobíjením / Marek Kuřina
Žehrání na to, že elektromobily jsou stále velmi drahé, s nástupem několika letošních modelů pomalu končí. Symbolem této změny se stává kromě malých retro modelů značky Renault (R5 a R4) nebo elektromobilu Hyundai Inster zejména kompaktní SUV Citroën ë-C3, který sice nemá nějak extrémní dojezd, ani výjimečný výkon, (dlouhé) řadě motoristů bude ovšem bohatě vyhovovat.

Novinka Citroën ë-C3 totiž zaujme skutečně hned na začátek zejména cenovkou, která se aktuálně pohybuje pod hranicí 600.000 Kč (konkrétně v základní výbavě You 574.900 Kč). Ještě vloni by vypadala tato částka za nový elektromobil až "podezřele" dobře, přitom elektrická C3 nabízí již v základu velmi slušnou výbavu a pohodlné řízení.

V době, kdy se zejména čínské automobilky předhánějí, jak moc nadupanou baterii do svých modelů umístí (některé mají již dojezd přes 1000 kilometrů), sice nevypadá dojezd cca 320 kilometrů nijak oslnivě, na druhou stranu tisícům řidičů bude tento pomyslný perimetr bohatě stačit, zejména na cesty do práce nebo na nákup.

Zejména proto, že nová C3 nás zaujala velmi rychlým nabíjením, kdy cca 80 % baterie jsme i na běžném 11 kW wallboxu nabili za cca dvě hodiny. To je u této kategorie cenově dostupných elektromobilů výborná hodnota. Navíc se spotřeba tohoto elektromobilu pohybovala kolem 16 - 17 kWh/100 kilometrů, což je solidní parametr. Samozřejmě při delší a razantnější jízdě po dálnici a zapnuté klimatizaci se umí spotřeba vyšplhat až ke 20 kWh/100 km.

Zabudovaný elektromotor o výkonu 83 kW poskytuje vozu i přes relativně nízký točivý moment (124 Nm) velmi solidní dynamiku. Zejména v nižších rychlostech (do cca 80 km/h), což zejména při jízdě po městě bohatě stačí) je i díky své kompaktnosti ë-C3 dostatečně "mrštná". Pro konkrétnější představu - na stovku se z nuly dostanete s tímto novým Citroënem za cca 10,5 sekundy.

Maximálku má novinka již na 135 km/h, na dálnici se nám přes tuto hranici podařilo překvapivě i lehce dostat. Je však pravdou, že kolem rychlosti 130 km/h již není jízda tak komfortní, je slyšet zvýšený hluk z okolí a cítíte, že motor je skutečně na svém maximu.

Vzhledem i k již uvedenému dojezdu však tento jinak designově povedený kousek není primárně určen na delší trasy, ale spíše na ježdění po městě, kde určitě využijete snadné řízení (jistě si všimnete hodně silného posilovače řízení), například při parkování (i díky zadní kameře).

Ve vyšší výbavě Plus najdete například velký desetipalcový dotykový displej, jinak řada praktických funkcí je k dispozici již v základní výbavě (jako třeba zadní parkovací asistent nebo manuální klimatizace), snadno také propojíte auto se svým telefonem pomocí Apple CarPlay nebo aplikace Android Auto.

Model Citroën ë-C3 je skutečně praktické auto s velmi pohodlným řízením - komfortní cestování s ním ještě umocňují sedadla Advanced Comfort, jež dělají čest svému označení, jsou měkká, zároveň v zatáčkách dobře drží tělo na místě. Objem zavazadlového prostoru je jenom 310 litrů, pokud ovšem sklopíte zadní sedadla získáte dalších cca 800 litrů navíc.

Za pozornost stojí také podvozek modelu, který disponuje tlumiči s hydraulickými dorazy, s většinou nerovností na silnici se tak nová ë-C3ka vyrovnala zcela bez problémů. Více se o modelu dozvíte na stránkách automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama