- Lukáš Bauer
- Doprava
- 08. září 2025
- 13:47
Škoda má ve stylu Modern Solid i originální pick-up Felicia Fun
Historie značky Škoda je protkána zejména praktickými vozy, na jejich základě však vznikla i řada zábavných aut pro potěšení. Jedním z těch modernějších a skutečně originálních je pick-up Felicia Fun. Ten navázal na předchozí koncepty Favorit 781 Tremp a Favorit Fun, jejich myšlenku „plážové“ škodovky však dotáhl až do sériové výroby.
Díky tomu vznikl kultovní automobil a jeden z nejbláznivějších sériových vozů Škoda. Svou vizi toho, jak by mohla Felicia Fun vypadat dnes v jazyce Modern Solid, vytvořil Julien Petitseigneur.
„Původní auto bylo opravdu zábavné. Nebralo se vážně a bylo nezvyklé nejen na poměry značky Škoda. Pro zábavný projekt, na kterém jsem pracoval ve volném čase, to pro mě byla jasná volba,“ zdůvodňuje francouzský designér svůj výběr. „Dokonce jsem se do toho tak ponořil, až jsem si říkal, že bych si ten původní snad i pořídil,“ usmívá se.
Zábava i realismus
Ke studii ovšem Julien podle svých slov přistupoval tak, aby byla realistická. Neposouval tedy její bláznivou stránku do extrému. Naopak ve fázi, do níž svou vizi rozpracoval, není zahrnuta ani elektricky posuvná zadní přepážka a druhý pár sedadel, tedy prvky, které originální vůz měl.
Studie by je samozřejmě mohla mít také, při přípravě skic však Julienovi šlo především o zachycení cool plážové atmosféry v podobě, která by mohla zapadnout do aktuální řady vozů Škoda.
Proto má jeho Felicia Fun příď jasně inspirovanou současnými elektrickými modely značky a především studií Vision 7S. Maska Tech-Deck Face je tu doplněna úzkými LED světlomety ve tvaru písmene T a tento motiv se opakuje i na zádi, kde si Julien v rámci konceptu dovolil navrhnout růžové světlomety s „devadesátkovým“ LED pruhem, propojujícím obě strany. Růžovou barvu najdeme také v logu, tónování skel i detailech kol a nárazníků. „Autu dodává právě onu plážovou atmosféru 90. let,“ míní Julien.
Zcela moderní jsou ovšem proporce. Auto je široce rozkročené, dostalo velká kola s aerodynamickými kryty a nárazníky i lemy blatníků a prahů jsou v kontrastním černém provedení. Totéž platí i pro spoiler na zádi a čelní sloupky.
Ladí s maskou a přináší hezký kontrast k charakteristické žluté barvě karoserie, která samozřejmě ani u novodobé interpretace Felicie Fun nemůže chybět. „Proporce a drsnější provedení detailů jsou hlavními Modern Solid prvky mého návrhu,“ vysvětluje Julien a dodává, že převedení původního auta do nového designového jazyka vlastně nebylo příliš složité. „Auta z 90. let měla vcelku jednoduchý design, málo zdobnosti, takže vzhled šel aktualizovat vcelku snadno,“ říká.
Na dobu vzniku původního modelu odkazuje i interiér. Je v něm sice velký displej přes celou šířku palubní desky, má ale retro grafiku videoherních titulů z tehdejší doby. Navíc to v Julienových představách vůbec není klasický LCD nebo OLED panel, ale moderní interpretace starých CRT obrazovek.
Felicia Fun
Neobvyklý pick-up Felicia Fun vyráběla automobilka Škoda Auto ve svém závodě v Kvasinách v letech 1997 až 2000. Vůz vycházel z běžného sériového pick-upu Felicia, měl však několik specifik. Tím největším byla posuvná zadní přepážka za předními sedadly. Jejím odsunutím do nákladového prostoru vzniklo místo pro další dvě sedadla pod širým nebem, které bylo možné zakrýt plátěnou střechou.
Specialitou modelu byl i spoiler na zadním výklopném víku nákladového prostoru a to, že i když se vyráběl ve třech barevných variantách, karoserie byla vždy žlutá. Mezi žlutou, zelenou a oranžovou bylo možné volit pouze v případě nárazníků, lemů blatníků a prahů, spoileru a dalších detailů. Felicia Fun vznikla v počtu 4 216 exemplářů a patří tak k nejvzácnějším moderním vozům Škoda.
Zdroj: Škoda Auto


Sdílení
Twitter
Komentáře
Email