Řidiči zapomínají, že zimní pneumatika se chová jinak než letní: Má například delší brzdnou dráhu

 
Další 1 fotografie v galerii
Je nutné si v zimě udržovat delší odstupy mezi vozidly a začínat dříve s brzděním / Pixabay
Již týden přezouvají řidiči v Česku pneumatiky svých automobilů "o sto šest". Odborníci ovšem upozorňují na to, že zimní pneumatika se chová jinak než letní. Na místě je tedy přizpůsobit jízdu tomuto faktu.

Pokud porovnáme cenou i kvalitou podobnou zimní a letní pneumatiku, zimní bude mít při rychlosti 80 km/h o přibližně 2 - 4 metry delší brzdnou dráhu.

Z toho důvodu doporučují specialisté výrobců pneumatik (například společnosti Continental), že je nutné si v zimě udržovat delší odstupy mezi vozidly a začínat dříve s brzděním.

Jestliže navíc mají řidiči letní pneumatiky kvalitnější než zimní, bude rozdíl v brzdných drahách ještě markantnější (až 10 metrů). Když k tomuto přičteme navíc zimní podmínky, je jasné, že rozdíl mezi tím, jak brzdí auto v létě a v zimě, bude dost výrazný.

Nebezpečné situace na silnici mohou vznikat i tehdy, když jede vozidlo s prémiovými letními pneumatikami (například v době, kdy ještě není zimní pneumatika vzhledem k počasí zcela povinná) a za ním auto s méně kvalitními zimními pneumatikami.

Pokud začnou zároveň brzdit například na křižovatce či při dopravní nehodě, z výše popsaného vyplývá, že brzdná dráha prvního vozu bude mnohem kratší než dráha vozu druhého. Jestliže mezi sebou nebudou mít dostatečnou mezeru, srážka je na světě.

Je tedy důležité při jízdě, zejména v zimě, dbát na pořádné rozestupy, řidiči se tak mohou vyhnout řadě zbytečných a nepříjemných situací.

Mohlo by vás zajímat

Reklama