Koupit si auto v e-shopu? Osobní návštěva u prodejce už není jedinou možností

Nákup nového osobního auta, aniž byste potřebovali auto osobně vidět u prodejce / Pixabay
Ještě nedávno si většina z nás nedokázala představit koupi nového auta jinak, než jako pečlivé zvažování různých značek a modelů, porovnávání ceníků, smlouvání s několika dealery a uskutečnění několika testovacích jízd.

Přitom až 16 % respondentů listopadového průzkumu provedeného na reprezentativním vzorku české populace by uvažovalo o koupi nového osobního auta přes e-shop, aniž by potřebovali auto osobně vidět u prodejce.

Mezi dotázanými, kteří by o tomto řešení uvažovali, jasně převažují muži (21,9 %) oproti ženám (9,7 %). Z průzkumu vyplynul i fakt, že senioři nad 60 let by toto řešení preferovali nejvíce ze všech dotazovaných věkových skupin (19,2 %).

Skupinou, která se ukázala jako otevřená myšlence pořídit si osobní auto v prostředí e-shopu, jsou zejména lidé z měst o velikosti od 20 do 100 tis. obyvatel. O této možnosti uvažovalo 22 % z nich a předstihli tak i Prahu se 17,5 %.

Běžné zvažování značek a modelů aut, porovnávání ceníků a zkoušení vybraného automobilu, jak skutečně jezdí, se patrně již brzy stane minulostí. Již dnes nemá 16 % obyvatel ČR problém uvažovat o autě jako o čemkoli dalším, co se dá v e-shopu běžně pořídit. Otevírá to zcela nové uvažování lidí o dopravě jako službě.

Mohlo by vás zajímat

Reklama