Muskova vlajková loď Tesla Model 3 má problémy s nízkou spolehlivostí

 
Další 2 fotografie v galerii
Majitelé vozu hlásí problémy například s obrazovkami v interiéru, které opakovaně zamrzaly / Tesla
Více než 500 vlastníků vozu Tesla Model 3 hlásí problémy s lakem, nelícujícími částmi karosérie i elektronikou. V jednom případě se prý dokonce v chladném počasí rozpadlo sklo zadního okna.

Podle nových zjištění klesá spolehlivost vlajkové lodi společnosti Tesla. Přetrvávající problémy s nekvalitním nátěrem, nekvalitními části jak interiéru, tak i exteriéru a elektronikou byly nahlášeny na základě uživatelského průzkumu.

Každoroční průzkum spolehlivosti, jenž provádí společnost Consumer Reports, pokrývá 470 000 vozidel. Mimo jiné tato firma požaduje hodnocení od vlastníků automobilů o míře jejich spokojenosti.

Majitelé identifikovali potíže

Údaje od majitelů automobilů byly shromážděny v létě loňského roku, ty nejnovější pocházejí z průzkumu spolehlivosti, jehož výsledky byly zveřejněny loni v říjnu. „Zprávy říkají, že spotřebitelé už nemohou doporučit nejnovější elektrický sedan Tesla Model 3, protože upozorňují na řadu problémů s vozy, včetně těch s hardwarem a stejně tak i s lakem a úpravami," uvedla organizace.

Spolehlivost jako slabé místo 

Malý sportovní sedan byl svými majiteli zpočátku dobře hodnocen a v průzkumu spokojenosti Consumer Reports získal řadu nejvyšších známek. Do značné míry tak splnil svůj slib, že je vysoce konkurenčním sportovním sedanem. Díky tomu získal úctyhodný výsledek na silničním testu, který nedosahuje ani Audi A4 a BMW 3 Series.

„Ale spolehlivost byla pro Teslu slabým místem,“ dodává Consumer Reports. Tesla přitom v současné době zaujímá první místo na seznamu značek, které zákazníkům vyhovují nejvíce.

Zkoumalo se 17 aspektů vozu 

Některé značky jako Tesla, které jsou známé téměř jako kultovní, mohou mít problémy se spolehlivostí, které ale jejich nadšená klientela přehlíží. V průzkumu společnost Consumer Reports požádala členy, aby hlásili v průběhu posledních 12 měsíců všechny problémy, které s vozidlem měly.

Dotazník se týkal 17 aspektů vozu, od zavěšení a elektrických systémů až po další záležitosti a dokončení. V průzkumu reagovalo více než 500 vlastníků elektroauta Tesla Model 3.

Obrazovka zamrzala

Majitelé uvedli problémy s hardwarem a závady v technologiích automobilu, například s obrazovkami v interiéru, které opakovaně zamrzaly, což je o to horší, že se jimi ovládá celé auto. Jindy se zase „signál na dotykové obrazovce začal přerušovat, jako kdyby se jí někdo rychle dotýkal na mnoha různých místech,“ uvedl jeden uživatel Model 3 pro Consumer Reports. Přitom se obrazovky nikdo nedotkl. „Tato chyba způsobila, že hudba hrála, hlasitost se zvýšila na maximum a změnila se mapa v navigačním systému,“ dodává dotyčný majitel vozu.

Trhlina v zadním okně

Další majitelé hlásili problémy s lakem, stejně jako s vadami skel. Společnost Consumer Reports tyto potíže prověřila při testování Modelu 3 a zjistila, že v zadním okně vznikla „velká trhlina“, když byl venku mráz.

Společnost Tesla uznala tyto připomínky uživatelů a uvedla, že pracuje na vyřešení stížností vlastníků vozů tím, že zlepšuje design a výrobu vozu. „Bereme zpětnou vazbu od našich zákazníků velice vážně a rychle provádíme vylepšení kdykoli slyšíme o nějakých problémech,“ řekla mluvčí Tesly.

Nejhorší brzdné dráhy

Akcie společnosti Tesla však poklesly o 2,2 procenta na 295,77 dolaru poté, co Consumer Reports zveřejnila své výsledky průzkumu spolehlivosti. I u dalších vozidel značky Tesla vznikají problémy se spolehlivostí, včetně modelu S a modelu X. U Modelu S byla doporučení spotřebitelů v roce 2018 zrušena kvůli problémům s odpružením, zatímco model X, který se potýkal s hardwarovými problémy, už také nemá doporučení Consumer Reports.

V minulém roce společnost Consumer Reports uvedla, že nedoporučuje Model 3, protože má nejhorší brzdné dráhy ze současných automobilů. Tesla ale později aktualizovala brzdový software na Modelu 3 a brzdnou dráhu zkrátila.

Mohlo by vás zajímat

Reklama