- Lukáš Bauer
- Doprava
- 05. ledna 2021
- 07:48
SEAT elektrifikuje své velké SUV, model Tarraco e-HYBRID přijede na trh v prvním čtvrtletí 2021
Tarraco e-HYBRID, externě nabíjitelná hybridní verze vlajkové lodi značky SEAT, poskytuje nejvyšší výkon 245 k (180 kW), a je tak dosud nejvýkonnějším modelem Tarraco.
Díky 13kWh sadě lithium-iontových akumulátorů dokáže ujet až 49 km (58 km v kombinovaném cyklu EU) v režimu výhradně elektrického pohonu. Při použití jak elektromotoru, tak i zážehového motoru překoná Tarraco e-HYBRID vzdálenost až 730 km bez doplňování paliva a elektrické energie.
Tarraco e-HYBRID se vždy rozjíždí v elektrickém režimu (pokud jsou akumulátory dostatečně nabité). Jakmile množství elektrické energie v akumulátorech poklesne pod určitou úroveň, nebo rychlost jízdy překročí 140 km/h, pohon se přepne do hybridního režimu. Řidič má v módu Hybrid možnost udržovat aktuální stav nabití nebo ho zvýšit či snížit na stanovenou hodnotu.
Kromě různých režimů externě nabíjitelného hybridního pohonu (e-Mode, Automatic Hybrid nebo Manual Hybrid), přístupných a konfigurovatelných prostřednictvím informačního a zábavního systému, je Tarraco e-HYBRID vybaven dvěma specifickými tlačítky - e-Mode a s-Boost - umístěnými vedle nově navržené a osvětlené hlavice páky voliče.
Přímý přístup k režimu e-Mode usnadňuje přechod na elektrický pohon s nulovými emisemi při vjezdu do cílové městské oblasti, zatímco tlačítko s-Boost poskytuje sportovnější jízdu s vyššími výkony.
Díky pohonu, který kombinuje elektromotor a spalovací motor, jsou emise CO2 velmi nízké, mezi 37 a 46,4 g/km. V oficiálním zkušebním cyklu WLTP spotřebuje vůz 1,6 až 2,0 litru paliva na 100 km.
Jakmile je stav nabití akumulátorové baterie nízký, vrátí se systém pohonu k hybridnímu režimu. Po připojení vozidla ke zdroji elektrické energie lze sadu akumulátorů nabít za 3,5 hodiny pomocí nástěnné nabíječky o výkonu 3,6 kW, nebo za necelých 5 hodin při využití 2,3kW nabíječky.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email