- Lukáš Bauer
- Doprava
- 02. března 2021
- 17:04
Odhalen nový stylový a elegantní crossover BAYON
BAYON přináší svým tvarovým řešením nejnovější designové pojetí v rámci rodiny SUV značky Hyundai. Osobitost vzhledu je dána originálními proporcemi i výraznými grafickými prvky.
Široká maska chladiče na přídi se směrem dolů otvírá, čímž přispívá k dojmu stability. Zajímavý vzhled a architekturu vytvářejí třídílné hlavní světlomety v kombinaci s otvory pro přívod vzduchu. Horizontální pruh přívodů vzduchu umocňuje ve spojení se světly pro denní svícení šířku vozu, zatímco spodní ochranný panel potvrzuje identitu SUV.
Klínovitý tvar karoserie zvýrazňuje dynamická ramenní partie. Šípovitý střešní sloupek C přispívá k dynamické architektuře. Toto řešení, v kombinaci s ochrannými prvky na blatnících a bočních plochách, definuje celkově jedinečný charakter modelu.
Dynamiku střešních sloupků zvýrazňují zadní svítilny ve tvaru bumerangu, které jsou umístěny na samém okraji karoserie, čímž vzniká dojem mimořádné šířky. Stejnou funkci plní tenká horizontální linie spojující zadní svítilny. Tím také vzniká ladné propojení zádě a boků karoserie. Moderní vzhled završují koncové svítilny a ukazatele směru LED.
Interiér je charakterizován nejmodernějšími informačními a zábavními systémy včetně konektivity. Mezi ně patří 10,25“ digitální panel přístrojů a 10,25“ multimediální a navigační systém nebo 8“ systém Display Audio.
Příjemnou atmosféru uvnitř vytváří cestujícím ambientní osvětlení LED v prostorech pro nohy vpředu, na výplních dveří a madlech předních dveří a v odkládací zóně pod středovou konzolou. Dva vstupy USB pro cestující vpředu a jeden vstup USB pro cestující vzadu umožňují současné nabíjení až tří zařízení. Jeden z předních vstupů slouží také k přenosu dat. Cestující si tak mohou připojit svůj telefon k informačnímu a zábavnímu systému vozidla.
Hyundai BAYON má vnější délku 4180 mm, vnější šířku 1775 mm a vnější výšku 1490 mm (nebo 1500 mm se 17“ koly). Jeho vnější rozměry představují rovnováhu mezi požadavky na kompaktnost a praktičnost. Rozvor náprav je 2580 mm.
Novinka disponuje řadou funkcí pro částečně autonomní jízdu. Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist) udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu. Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) nejprve řidiče zvukově upozorní a v případě potřeby poté aktivuje brzdy, aby zabránil nehodě.
Tato funkce zahrnuje kromě rozpoznávání vozidel, chodců a cyklistů také asistenta pro odbočování, který brzděním zabrání kolizi s protijedoucím vozidlem při odbočování vlevo na křižovatce.
Další vyspělou funkcí je Chytrý tempomat NSCC (Navigation-based Smart Cruise Control) propojený s navigačním systémem, který využívá data navigačního systému vozidla k autonomnímu přizpůsobování rychlosti jízdy na dálnicích a rychlostních silnicích.
Některé motory pro model BAYON jsou vybaveny technologií Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Systém CVVD mění okamžiky otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách, čímž dochází ke zvýšení výkonových parametrů motoru a současně ke snížení spotřeby paliva i emisí.
Na vrcholu modelové řady stojí jednotka 1.0 T-GDi s 48V technologií, jež je k dispozici ve dvou výkonových verzích – 120 k nebo 100 k. Tento motor se dodává s šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou (6iMT) nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT).
Motor 1.0 T-GDi ve verzi o výkonu 100 k je k dispozici také bez 48V mild hybridního systému a může být kombinován s převodovkou 7DCT nebo s šestistupňovou manuální převodovkou (6MT). Motory 1.0 T-GDi s 48V technologií i bez ní disponují navíc třemi jízdními režimy Eco, Normal a Sport, které optimalizují reakce motoru a charakteristiku řízení v závislosti na jízdních podmínkách.
Nabídka zahrnuje rovněž čtyřválec MPi 1,2 litru s nejvyšším výkonem 84 k a pětistupňovou manuální převodovkou (5MT).
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email