- Martin Pokorný
- Doprava
- 15. července 2021
- 19:19
Nová generace elektrického pohonu nápravy s výkonem až 230 kW
Nová platforma staví na zkušenostech z vývoje a průmyslové výroby úspěšného systému EMR3 a předchozích modelů a vyznačuje se vysokou úrovní integrace, modularizace, škálovatelnosti a standardizace.
Automobiloví výrobci z celého světa tedy mohou v rámci jednoho modelu nabízet různé výkonové varianty, aniž by při tom museli upravovat rozhraní či montážní body ve vozidle. Ve srovnání s platformou EMR3 je EMR4 ještě energeticky účinnější. Při stejném výkonu má o 25 % nižší hmotnost a je dále optimalizována z hlediska nákladů.
„Elektromobilita nabírá na obrátkách. Klíčem k podpoře tohoto trendu je vysoká účinnost a spolehlivost, jakož i cenová dostupnost vysoce výkonných elektrických pohonných systémů. S tím jsme u návrhu EMR4 počítali. Tato nová platforma pohonu náprav nabízí kombinaci výhod, které splňují a překračují požadavky výrobců vozidel na celém světě,“ uvedl Thomas Stierle z Vitesco Technologies.
Zavedení elektrifikace u mnoha nových značek, segmentů a modelů vozidel znamená pro automobilový průmysl obrovský úkol. „Požadavkem trhu je co největší škálovatelnost elektrických pohonů a co nejvyšší účinnost. Platforma EMR4 těmto požadavkům dokonale vyhovuje,“ prohlásil Gunter Mühlberg z Vitesco Technologies. Jde o již čtvrtou generaci vysoce integrovaného pohonného systému Electronics Motor Reducer společnosti Vitesco Technologies.
Přestože už platforma EMR3 nastavila v oblasti hmotnosti, kompaktnosti a hustoty výkonu laťku hodně vysoko, EMR4 současnou třetí generaci v těchto parametrech ještě překonává. Přináší až o 5 % vyšší účinnost pohonu celé nápravy (ve srovnání s předchozí generací), výrazně větší výkonnostní škálu (v rozmezí 80 až 230 kW) a výrazné snížení nákladů.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email