- Marek Kuřina
- Doprava
- 13. září 2021
- 08:06
Malé SUV Renault Captur je ideálním parťákem do města
Hned na úvod musíme říci, že za cenu, za kterou se nyní Captur prodává, získáte velmi kvalitní vůz nejenom z hlediska výbavy a designu, ale také motorizace.
Na začátku našeho testu jsme měli mírné obavy, jak si "pouze" 1,3litrový motor s výkonem 140 koní poradí při dynamičtější jízdě a předjíždění do kopce, ale byli jsme velmi příjemně překvapeni. Tento sportovně laděný krasavec nezklamal ani při akceleraci ve vyšších rychlostech na dálnici a s přehledem zrychloval i během jízdy po městě, jednoduše to, že jde o čtyřválec, se nakonec muselo někde projevit.
My jsme měli možnost jezdit po Praze s hybridní verzí Capturu s automatickou převodovkou a kromě několika pomalejších rozjezdů při přejíždění z pruhu do pruhu, kdy převodovka reagovala s menším zpožděním, byla jízda velmi příjemná a především z hlediska řidiče skutečně komfortní a pohodlná.
Je nutné říci, že modernizovaný Captur je velmi dobře vybavený z hlediska funkcí, které významně zvyšují samotnou bezpečnost jízdy. Vskutku praktický je například adaptivní tempomat, který udržuje správnou vzdálenost automobilu od vozů jedoucích před ním. Určitě tuto vychytávku využijete například v dopravní zácpě, kdy se vůz zastaví a znovu rozjede, když se začnou stojící vozy znovu rozjíždět.
Captur má také plnohodnotný kamerový systém, který vám umožní dobře manévrovat ve stísněných prostorách. Při parkovacím manévru může systém "Easy Park Assist" zcela přebrat řízení, během akce ovšem musíte zůstat ve vozu.
Praktické je také to, že použité LED světlomety mají automatické přepínání dálkových světel, takže míjíte-li večer nebo za tmy nějaký vůz, dálková světla se automaticky přepnou na potkávací světla.
Asistent pro jízdu po dálnici udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před vámi a zároveň udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu. Tento jízdní asistent umožňuje zastavení a automatické rozjetí do tří sekund bez zásahu řidiče. Líbilo se nám, že přímo na displeji základního infodispleje se zobrazuje údaj, kolik sekund jste za před vámi jedoucím vozem. Pokud toto číslo klesne pod sekundu, tak varovně zčervená.
Nechybí ani dnes již u novinek standardní systém sledování mrtvého úhlu. Světelná signalizace umístěná na vnějším zpětném zrcátku upozorňuje na vozidlo jedoucí v zóně mrtvého úhlu.
Nejvíce nás zaujal systém detekující překážky ve směru jízdy, kdy v případě nutnosti umí sám aktivovat nouzové brzdění, což jsme si ověřili, když nám do směru jízdy nečekaně vběhl větší pes.
Zaujalo nás také umístění odkládací plochy pro bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, kterou najdete pod středovou konzolí, která jakoby "plave" ve vzduchu. Raději na ni upozorňujeme, abyste ji snad nepřehlédli. V interiéru kokpitu se nám líbila pak rychlá odezva při procházení funkcemi na 9,3palcové dotykové obrazovce, která je konstruovaná bohužel trochu divně na výšku, takže mírně zasahuje do výhledu řidiče.
U takto malého SUV překvapí na tuto kategorii skutečně velký kufr s objemem 536 litrů, navíc se dají zadní sedačky jednoduše posunout dopředu a samozřejmě i sklopit, takže při troše šikovnosti s novým Capturem převezete i ledničku.
Základní verze Capturu ve vybavení Zen se prodává za velmi zajímavých 430 000 Kč. Pokud budete chtít vyšší výbavu, případně hybridní verzi může se cenovka vyšplhat přes 755 000 Kč.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email