- Lukáš Bauer
- Doprava
- 05. března 2022
- 16:51
Nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 6 snižují hlučnost a valivý odpor
Eagle F1 Asymmetric 6 byly dle informací na webu Goodyear navrženy tak, aby splňovaly požadavky široké škály různých vozů, včetně výkonných hatchbacků, kompaktních sportovních modelů, rodinných vozů, luxusních sedanů a sportovních kupé.
Nabízejí řadu inovací odvozených z pneumatik Eagle F1 Asymmetric 5, které sklízely ceny v různých testech. Výsledkem jsou pneumatiky navržené tak, aby řidičům dodávaly jistotu a klid na základě brzdných vlastností a ovladatelnosti na mokré vozovce, ale současně jim také nabídly vzrušení z jízdy díky dobrým užitným vlastnostem na suchém povrchu a sportovnímu duchu.
Eagle F1 Asymmetric 6 poskytují ještě lepší užitné vlastnosti za sucha. Jsou opatřeny adaptivní styčnou plochou a zdokonaleným tvarem vnitřku pneumatiky, který se přizpůsobuje změnám zatížení.
Za standardních jízdních podmínek kopíruje kontaktní plocha pneumatiky normální jízdní stopu, ale při náročných jízdních operacích se dokáže podle potřeby zvětšovat. Přizpůsobuje se tedy stylu jízdy: to, že se může zvětšovat, má pro řidiče výhodu lepší přilnavosti a zpětné vazby v náročných situacích.
Za mokra umožňuje svrchní směs pneumatik Eagle F1 Asymmetric 6 s nápaditým novým komplexem pryskyřic lepší mikrokontakt s povrchem vozovky, což má pro řidiče přínos v podobě lepší přilnavosti na vlhké nebo mokré vozovce1.
Goodyear tímto způsobem v pneumatikách Eagle F1 Asymmetric 6 využil technologii vyvinutou původně pro výkonné pneumatiky UUHP (Ultra Ultra High Performance) s cílem, aby pracovaly stejně dobře na závodní dráze jako na silnicích. V případě pneumatik Eagle F1 Asymmetric 6 technologie zvyšuje pružnost pneumatik tak, aby odpovídala nebo lépe odolávala stupni hrubosti povrchu vozovky.
Komplex pryskyřic zvyšuje přilnavost pneumatik na silnici. Všechny pneumatiky řad Goodyear jsou EV-ready, tedy vhodné pro vozidla s elektrickým pohonem, ale Eagle F1 Asymmetric 6 byly již navrženy speciálně přímo s ohledem na požadavky výrobců elektromobilů. Dezén omezující hlučnost snížil hodnotu vnější hlučnosti uvedenou na štítku o 1 dB, díky novému složení směsi mají pneumatiky zase nižší valivý odpor, což se projevuje pozitivně na dojezdu elektromobilu. Díky tomu jsou nové pneumatiky plně připraveny na novou etapu osobní dopravy.
Eagle F1 Asymmetric 6 budou nejprve během prvního čtvrtletí roku uvedeny na trh ve 28 rozměrech, další velikosti budou přibývat v dalším průběhu roku. Do roku 2023 budou Eagle F1 Asymmetric 6 k dispozici v nejméně 65 rozměrech od 17 do 22 palců.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email