Letošní hlasování veřejnosti v anketě Auto roku bylo v rytmu Toyoty

V kategorii malých a mini vozů zvítězila v hlasování Toyota Yaris Cross / Toyota
Automobilka Toyota letos zvítězila ve třech kategoriích hlasování veřejnosti v anketě Auto roku 21/22. Získala tak nejvíc ocenění ze všech automobilových značek.

V kategorii malých a mini vozů zvítězila v hlasování Toyota Yaris Cross, v kategorii sportovních aut nejvíce hlasů získal GR Yaris a nejoblíbenějším pick-upem je Hilux.

V loňském roce se anketa kvůli pandemii koronaviru neuskutečnila, proto byla letos vyhlášena pro novinky za roky 2021 i 2022. Veřejnost mohla ve 27. ročníku ankety hlasovat do 10. dubna.

Nový model Yaris Cross, se kterým Toyota vstoupila do segmentu B-SUV, je postaven na stejné podvozkové platformě GA-B jako nový Yaris. Hlavním rozdílem je však vyšší poloha za volantem i větší světlá výška, vůz je oproti klasickému Yarisu celkově delší, širší a prostornější. Vůz je k mání i jako hybrid nebo s pohonem 4x4.

GR Yaris je vyvinutý ve spolupráci s odborníky týmu Toyota Gazoo Racing WRT (World Rally Team). Sportovec ze světa WRC je poháněný přeplňovaným tříválcem o objemu 1,6 litru a používá propracované technologie včetně sportovního systému stálého pohonu všech kol GR-four.

Model Hilux je již od roku 1968 využíván jak v extrémních podmínkách, tak i pro obyčejný zážitek z jízdy. Nejnovější verze přišla s novým výkonnějším motorem o objemu 2,8 litru, promyšleným designem a celkovým pojetím, které přesně vystihuje jeho název Invincible.

Hlasování veřejnosti na stránkách www.autoroku.info bylo rozdělené do 10 kategorií a celkově bylo přihlášeno 74 novinek. Pravidla v anketě veřejnosti jsou volnější, takže se do ní dostaly také vozy z individuálního dovozu nebo novinky, které prošly lehkým faceliftem. Do odborné ankety bylo nominováno jen 38 vozů.

Účast ve veřejné anketě byla motivována věcnými cenami, přičemž hlavní výhrou je jako tradičně zapůjčení vítězného vozu primární ankety Auto roku na celý rok.

Zdroj: Auto roku, Toyota
 

Mohlo by vás zajímat

Reklama