Polovina ojetých aut v Česku se podle průzkumu doveze z Německa

Stav vozidla a běžné problémy jsou do značné míry ovlivněny regionem, ze kterého vůz pochází / Pixabay
Život mnoha automobilů začíná v jedné zemi a v určité fázi životního cyklu se přesouvá do jiné. To platí zejména pro vozy ze západní Evropy, které tvoří velkou část trhu ojetých vozidel ve střední a východní Evropě.

Zatímco Německo vyváží nejvíce ojetých automobilů na kontinentu, konkrétní situace se v různých částech Evropy liší.

Průzkum společnosti carVertical, která se zabývá zpracováním automobilových dat, odhalil, z jakých zemí se auta do Česka dováží. Společnost se zabývá riziky, které s sebou dovážená vozidla přiváží.

Německé vozy jsou považovány za dobře udržované

Až 50,3 % ojetých automobilů v České republice pochází z Německa, které má na trhu nejvyšší podíl. Následuje Itálie (11,2 %), Slovensko (8,7 %), Polsko (5,2 %) a Francie (4,9 %). Tyto údaje byly získány analýzou více než 1 milionu reportů z historie. Upozorňujeme, že nemusí odrážet skutečné statistiky registrací v České republice.

„Kupující ojetých vozů vyhledávají vozy z Německa, protože věří, že němečtí řidiči se o své vozy starají lépe než kdokoli jiný. Lidé si myslí, že řidiči na nejrozsáhlejším trhu ojetých vozidel nezapomínají na termíny údržby, provádějí kvalitní opravy a kupují především lépe vybavené vozy,“ říká Matas Buzelis ze společnosti carVertical.

Stav vozidla a běžné problémy jsou do značné míry ovlivněny regionem, ze kterého vůz pochází. Vozidla ze severských zemí, jako je Švédsko, obvykle více podléhají korozi kvůli sněhu, soli a mrazu.

Naproti tomu vozy z Itálie nemusí mít žádnou korozi, ale lak mnoha ojetých vozidel z Itálie může být vybledlý v důsledku intenzivního slunečního záření.

Obecně platí, že extrémní změny teplot vozu nikdy neprospívají. To vysvětluje, proč Češi milují německá auta. Německo nabízí mírné klima a dobré silnice, což snižuje riziko koroze, vybledlého laku a problémů s odpružením.

Nákup vozu ze zahraničí má svá rizika

Když se auta převážejí z jedné země do druhé, je těžké vysledovat jejich historii. Většina zemí si mezi sebou údaje o vozidlech nesdílí, což znamená, že vůz mohl utrpět závažnou škodu v Německu nebo Itálii, a pak může být prodáván jako zbrusu nový v Česku.

Podle Market Transparency Indexu bylo 51,6 % všech vozů prověřených na carVertical v České republice v minulosti havarováno a 11,4 % mělo stočené kilometry.

Tyto statistiky dokazují, že trh s ojetými vozidly v Česku zdaleka není tak transparentní a kupující by si měli dávat pozor na běžné podvody.

Zdroj: Market Transparency Index, carVertical

Mohlo by vás zajímat

Reklama