Citroën ë-C4 X dokázal v testu ujet 1 000 kilometrů za necelých 12 hodin i s dobíjením

Výsledky testu lze vysvětlit nižší spotřebou energie a optimalizovanou dobou nabíjení / Citroën
Možnost absolvovat dlouhé cesty v naprostém klidu je jedním z hlavních faktorů, které brzdí nákup elektromobilů. To vedlo mnoho výrobců k nabídce modelů, které deklarují dlouhý dojezd, ale jsou vybaveny bateriemi, jež jsou těžší, dražší a energeticky náročnější.

Automobilka Citroën zvolila jinou cestu a rozhodla se pro baterie, které jsou přiměřeně velké, kompaktní, lehké a cenově dostupné. Tato volba se ukazuje jako výhodná pro každodenní dojíždění, kdy je těžká baterie handicapem. V kombinaci se schopností rychlého nabíjení 100 kW a účinným motorem to dle webu automobilky znamená, že dlouhé cesty lze zvládnout s naprostým klidem.

Aby to Citroën prokázal, obrátil se na UTAC, přední světově uznávanou skupinu pro testování, ověřování a schvalování automobilů. Položil jí jednoduchou otázku: jak dlouho trvá ujetí 1 000 km s elektromobilem, v tomto případě s modelem ë-C4X?

Tuto otázku si kladou zákazníci, kteří jsou konfrontováni s informacemi o velikosti baterií, certifikovaném dojezdu, hmotnosti, rychlosti nabíjení atd., aniž by věděli, jak se to projeví při reálném používání. A pro srovnání byl UTAC požádán, aby provedl test za přesně stejných podmínek s konkurenčními vozy modelů ë-C4 a ë-C4X, kterými jsou Renault Mégane e-Tech, Volkswagen ID 3 a MG 4.
 
Nejrychleji ujel 1 000 km Citroën ë-C4 X s celkovým časem včetně dobíjení 11 hodin a 57 minut. Konkurenti potřebovali k ujetí stejné vzdálenosti o 14 až 67 minut více. Podle výsledků UTAC lze tyto výsledky vysvětlit nižší spotřebou energie a optimalizovanou dobou nabíjení, což potvrzuje správnost technických řešení zvolených u modelu ë-4 X a následně i u modelu ë-C4.

Jako doplněk ke svým efektivním produktům nabízí Citroën aplikaci e-ROUTES, která ještě více usnadňuje každou dlouhou cestu ve voze s elektropohonem. Tento osobní asistent, který je přímo propojen s údaji o vozidle, dopravní situaci a informacemi o dobíjecích stanicích, optimalizuje trasu zákazníka v reálném čase.

Tato kombinace vysoce výkonného produktu a inteligentní aplikace je vhodná už proto, že se dobíjecí síť stále rychle rozšiřuje. Měření provedená odborníky z UTAC ukázala, že ë-C4 X vyžaduje kratší dobu na zastavení a dobití a zároveň vykazuje nižší spotřebu energie než ostatní modely.

Zdroj: UTAC, Citroën

Mohlo by vás zajímat

Reklama