Nový Peugeot 3008 přijíždí na český trh, s Li-ion baterií 400 V bude mít dojezd až 680 kilometrů

Dynamika linií nového 3008 vychází z vyvážených rozměrů vozu / Peugeot
Současný Peugeot 3008 je skutečný bestseller, který si za posledních 7 let získal více než 1 320 000 zákazníků ve 130 zemích. Další etapou v životním cyklu této úspěšné řady je významně přispět k strategii přechodu značky Peugeot na čistě elektrický pohon.

Peugeot 3008 je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Tato inovativní platforma je dle webu automobilky navržena tak, aby nabízela nejlepší výkon ve své třídě z hlediska kritérií, které jsou pro zákazníky nejdůležitější: dojezd (až 680 km), doba nabíjení (30 minut), potěšení z jízdy, výkon, efektivita a online služby (např. aktualizace „Over The Air“).

Nový Peugeot 3008 se vyrábí výhradně v továrně v Sochaux ve Francii. Základem nabídky budou dva stupně výbavy: Allure a GT, se třemi pakety příplatkové výbavy na výběr a se třemi plně elektrickými pohony (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol) a dvěma hybridními pohony (plug-in hybrid a mild-hybrid).

Nový model 3008 je okamžitě rozpoznatelný díky linii karoserie SUV typu fastback. Silueta vozu je dynamická a zároveň aerodynamická (Cx 0,28). Spojuje v sobě eleganci, efektivitu a prostornost.

Dynamika linií nového 3008 vychází z vyvážených rozměrů vozu (délka: 454 cm, šířka: 189 cm, výška: 164 cm). Tyto proporce z něj činí jedno z nejkompaktnějších 100% elektrických SUV v segmentu C. Současně však vůz poskytuje dostatek prostoru pro cestující i zavazadla.

Peugeot u nového modelu 3008 představuje novou koncepci přední části vozu. Legendární světelný podpis značky ve tvaru tří drápů zůstává zachován, ale zcela se změnilo zpracování světlometů a masky chladiče. Maska chladiče nového modelu 3008 dokresluje elektrický charakter tohoto modelu.

Přední část vozu je koncipovaná kolem nového znaku Peugeot. Je do ní zabudovaný nový světelný podpis a díky postupně odstíněné barvě karoserie není maska jasně ohraničená. Nad maskou chladiče je tenký elegantní pás obepínající celou přední část, do kterého jsou začleněny ultrakompaktní světlomety. Jedná se o výrazný designový prvek dodávající novému modelu 3008 mimořádně pronikavý vzhled a potvrzuje jeho modernost a osobitost.

Světlomety jsou u všech verzí vybaveny LED diodami. Verze 3008 GT je standardně vybaven novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám na silnici a udržuje optimální osvětlení, aniž by oslňovala ostatní účastníky silničního provozu.

Koncepce nového pojetí fastbacku

Peugeot pomocí „plovoucího“ spoileru zmodernizoval tradiční sklon linie vozů fastback v zadní části. Tento inovativní prvek zvýrazňuje křivku karoserie nového modelu 3008 a zároveň optimalizuje jeho aerodynamiku. Velkorysá zadní část nabízí dynamický styl, podtržený ikonickým světelným podpisem ve tvaru tří drápů – u verzí GT ve 3D – současně zachovává dobrou prostornost ve druhé řadě a velký objem zavazadlového prostoru (520 litrů u všech verzí motoru), který se neliší od předchozího modelu 3008.

Čistá silueta

U nového modelu 3008 byl každý detail stylu promyšlen a navržen tak, aby nabízel větší modernost a efektivitu. K elegantnímu designu boků vozu přispívá skrytí těsnění bočních oken do dveří. Počet ozdobných prvků na karoserii byl snížen a všechny chromované díly byly odstraněny.

Inovativní aerodynamická kola

Peugeot navazuje na inovace započaté u modelu 408 a vybavil nový model 3008 koly, která mu zajišťují moderní styl a zároveň zlepšují jeho aerodynamické vlastnosti. Kola o velikosti 19" nebo 20" s technickým geometrickým designem mají ve svém středu umístěn nový znak Peugeot.

Pokud jde o vnější povrchovou úpravu, 3008 nabízí nový, modernější a udržitelnější přístup. Chromované části byly odstraněny, místo nich se využívají lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku a Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken.

Nový model 3008 je k dispozici v šesti barevných odstínech. Díky inovativním dichroickým pigmentům se Modrá Obsession mění z modré na zelenou v závislosti na světle a tvaru karoserie, čímž elegantně podtrhuje vstup 3008 do nové éry. Zcela nový odstín Modrá Ingaros jemnými odlesky dokonale vyzdvihuje moderní linie vozu. Dalšími odstíny v nabídce jsou Bílá Okenite, Černá Perla Nera, Šedá Artense a Šedá Titane.

Nový 3008 v úrovni výbavy GT se standardně dodává ve dvoubarevném provedení s lesklou černou střechou. U verze GT s elektrickým pohonem jsou spodní části předního a zadního nárazníku, podběhy kol a ochranné lišty prahů rovněž v leskle černém provedení.

Technologicky vyspělá kabina

Kromě velkolepé 21palcové plovoucí panoramatické obrazovky nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit umocňuje atraktivitu a technologický charakter kabiny ambientní LED osvětlení, které lze přizpůsobit dle přání uživatele v osmi různých barvách. Toto osvětlení se odráží v elegantním obložení z hliníku, které sahá po celé šířce palubní desky a výplní dveří. Spojení hliníku, světla a látkového obložení vytváří jedinečnou a efektní kombinaci kvalitních materiálů.

Panoramic i-Cockpit pro dokonalý požitek z jízdy

Inovace a elegance, které jsou hlavními aspekty exteriéru vozu 3008, jsou patrné i uvnitř vozu. Nový Peugeot Panoramic i-Cockpit otvírá dveře do světa prémiových interiérů.

Zakřivená 21palcová plovoucí panoramatická obrazovka s vysokým rozlišením spojující vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Týmy Peugeot se rozhodly spojit dva ze tří základních prvků i-Cockpit: vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej.

Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným jednadvacetipalcovým panelem s vysokým rozlišením, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem.

Tato 21palcová panoramatická obrazovka, jejíž umístění zaručuje optimální ergonomii, je mírně zakřivená směrem k řidiči a zároveň zůstává dokonale přístupná spolujezdci na předním sedadle.

Nový model E-3008, který byl od počátku koncipován jako elektrický, nabízí 3 různé motorizace s nulovými emisemi:

  • Jeden elektromotor, dojezd 524 km, pohon 2 kol, výkon 210 k/157 kW,
  • Dva elektromotory s dojezdem 527 km, pohon 4 kol, 320 k/240 kW,
  • Jeden elektromotor, dlouhý dojezd 680 km, pohon 2 kol, 230 k/170 kW.

Nová generace synchronních motorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a lepší účinnost.  Verze s pohonem 2 kol mají výkon 157 kW (343 Nm) nebo 170 kW (343 Nm). Verze se 2 motory a pohonem 4 kol poskytuje celkový výkon 240 kW (157 kW vpředu a 83 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 343 Nm a zadní motor 166 Nm. 

Elektromotory vyrábí a uvádí na trh společný podnik Stellantis–Nidec v Trémery (Francie). Redukční převodovky vyrábí a uvádí na trh Stellantis ve Valenciennes (Francie). Převodový poměr pro verzi s pohonem 2 kol (525 km) je 9,77.

Baterie

Plně elektrické verze jsou vybaveny vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt). Baterie je umístěna pod podlahou.

Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.

Rychlé nabíjení

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku nabízí připojení typu Mode 2/3 (střídavý proud) a Mode 4 (stejnosměrný proud). Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešení nabíjení u zákazníků. Standardně je k dispozici třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW.

Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje dobít baterii vozu E-3008 z 20 % na 80 %, a to u verze se standardním dojezdem za 30 minut a u verze s dlouhým dojezdem za méně než 30 minut.

Cenově nejdostupnějším pohonem modelové řady nový Peugeot 3008 je hybridní motorizace Hybrid 136 e-DCS6 (ve verzi Allure od 749.000 Kč). Základním prvkem tohoto pohonu je benzínový motor PureTech 136, který je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor.

Zdroj: Peugeot

Mohlo by vás zajímat

Reklama