- Marek Kuřina
- Doprava
- 22. října 2024
- 14:40
KIA EV6 GT je elegantním elektromobilem s ohromujícím výkonem
Jakmile si sednete v modelu EV6 za mírně zespodu zešikmený elipsovitý volant s tajemným neonovým tlačítkem GT (pro rychlý vstup do režimu maximalizujícího dynamický potenciál vozu), máte pocit, že sedíte v nějakém "naspeedovaném" sportovním vozu. A tento pocit se ještě umocní, jakmile sešlápnete při rozjezdu plyn (tedy správně sepnete elektrický okruh).
Za necelé čtyři (!) sekundy se totiž dostanete z nuly na stovku (100 km/h), což vás razantně vmáčkne do sedaček. Ty jsou naštěstí velmi pohodlné, navíc s výraznými bočními polštáři pro stabilní oporu. Za pozornost stojí i maximálka - 260 km/h.
O tuto hnací sílu se totiž starají hned dva elektromotory, vpředu uloženému elektromotoru o výkonu 160 kW (218 koní) sekunduje vzadu uložený větší elektromotor o výkonu 270 kW (367 koní), a to vše při maximálním točivém momentu 740 Nm.
První, co vás ovšem na tomto elektromobilu zaujme, je jeho exteriér. Vypadá vskutku sportovně a dynamicky, přičemž někteří členové naší redakce byli přesvědčeni, že tato KIA vypadá lépe než modely od Tesly.
Je pravdou, že design je samozřejmě otázkou vkusu každého řidiče, ovšem nová EV6 se z tohoto pohledu určitě povedla. Také zadní část s výrazným střešním spoilerem a mohutným nárazníkem se sportovním difuzorem je prostě nepřehlédnutelná.
A to i za noční jízdy, kdy se v plné kráse ukáže originální světelný podpis, který je protažen v podobě křivky přes oblouk zadních kol napříč zavazadelníkem na druhou stranu vozidla. Jemně rozmístěné LED zdroje vytváří působivý efekt připomínající piano.
Překvapilo nás, jak je EV6 uvnitř prostorná, stěžovat si určitě nebudou ani cestující na zadních sedadlech. Model má dostatečný prostor i pro zavazadla (kufr o objemu 520 litrů), přičemž překvapivě najdete ještě jeden zavazadlový prostor vpředu (cca 30 litrový), například na kabely.
Vůz EV6 GT se skutečně pohodlně ovládá, celou řadu zajímavých informací (včetně grafického vyvedení) nabízí duální zakřivený panoramatický displej o úhlopříčce 12,3". Důležité informace, včetně zobrazení navigace, poskytuje také head-up displej. Praktický je také středový panel s kruhovým voličem převodovky (na který si po pár kilometrech zvyknete) a nechybí ani integrovaná bezdrátová nabíječka pro mobilní telefony.
Nejsilnější verze modelu EV6 jasně ukazuje potenciál nové podvozkové platformy E-GMP (Electric-Global Modular Platform), s níž by se do roku 2026 mělo objevit na trhu hned šest dalších elektrických modelů značky KIA.
Většina zájemců o elektromobilitu ovšem neřeší ani tak výkon, který má již většina modelů na trhu zcela dostatečný, ale dojezd a rychlost nabíjení zabudované baterie. V tomto ohledu patří KIA EVG GT k lepšímu průměru (i vzhledem k poskytovanému výkonu) s dojezdem kolem 420 kilometrů (na plně nabitou 77,4 kWh baterii). Samozřejmě na dálnici a se zapnutou klimatizací nebo vytápěním, kdy nám spotřeba často stoupala i přes 25 kWh/100 km, tak je dojezd kolem 280 až 300 kilometrů.
A zde se ukáže další výhoda tohoto GTčka, disponuje totiž systémem 800V ultrarychlým multidobíjením, takže u nabíječek poskytujících alespoň 250 kW elektřiny dobijete prakticky celou kapacitu baterie (cca 85 - 90 %) již za necelou půl hodinu.
Model KIA EV6 GT se nyní prodává za 1 780 980 Kč. Nejdostupnější varianta modelu EV6 se přitom nabízí aktuálně za 1 239 980 Kč.
Další informace o modelu KIA EV6 GT najdete na webu výrobce.
Zdroj: Autorský článek
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email