Nový Enyaq má vylepšenou aerodynamiku, maximální dojezd je tak až 581 kilometrů

 
Další 4 fotografie v galerii
Zlepšení dojezdu díky aerodynamice bylo možné i kvůli malým detailům, jako je minimalizace spár na přídi vozu / Škoda Auto
Elektromobil Škoda Enyaq přijíždí v nové podobě. Novinka má design v duchu jazyka Modern Solid, vylepšenou aerodynamiku s vyšším dojezdem a klade ještě větší důraz na udržitelnost.

Nová tvář ve stylu jazyka Modern Solid přináší minimalistický vzhled, který je zajímavou kombinací elegance a praktické funkčnosti. Přepracovaná příď s maskou Tech-Deck Face je totiž nejen robustní, ale zároveň podle webu automobilky přispívá ke zlepšení aerodynamických vlastností nových modelů.

Hodnota koeficientu aerodynamického odporu klesla u modelu Enyaq v porovnání s předchozím provedením z 0,264 na 0,245 a u modelu Enyaq Coupé z 0,234 na 0,225. To je jedna z nejlepších hodnot v tomto segmentu vůbec.

Zlepšení aerodynamiky pomohlo prodloužit dojezd nových elektromobilů. Zatímco Enyaq v provedení 85 s baterií o využitelné kapacitě 77 kWh dosud nabídl dojezd až 578 kilometrů (dle cyklu WLTP), teď nové provedení se stejnou technikou umožní na jedno nabití ujet až 581 kilometrů.

U modelu Enyaq Coupé pak došlo v této variantě k nárůstu z maxima 590 kilometrů na 591 kilometrů. Modely s menší baterií o využitelné kapacitě 59 kWh nabídnou dojezd 434 a 443 (Coupé) kilometrů.

Zlepšení dojezdu díky aerodynamice bylo možné i právě kvůli takovým detailům, jako je minimalizace spár na přídi vozu. Jednotlivé části přídě na sebe tak u nového Enyaqu navazují těsněji než dříve.

Designérům to navíc umožnilo lépe propojit jednotlivé prvky přídě, takže třeba nová dělená grafika předních LED světlometů, která má teď horizontální podobu, těsně navazuje na masku Tech-Deck Face. U provedení s moderními Matrix-LED předními světlomety pak celkové propojení ještě zlepšuje prosvětlená maska s vertikálními světelnými řasami.

Designéři Škoda Auto si u nového provedení modelů rodiny Enyaq vyhráli i s dalšími detaily. Nová je například kapota s nápisem Škoda namísto původního loga. Nápis je vyveden v odstínu Dark Chrome (UDC). Tuto povrchovou úpravu využívají i některé části nárazníků vozů. Novinkou je také metalická barva zelená Olibo, celkem si mohou zájemci volit ze dvou standardních barev a sedmi metalických odstínů.

Nový styl dostal i interiér, kde Škoda klade ještě větší důraz na udržitelnost než dosud. Celkem jsou modely Enyaq a Enyaq Coupé k dostání se šesti různými designovými variantami interiéru.

Provedení Lodge dostalo svěží kombinaci materiálů a barev s kontrastním prošíváním a především bezpečnostními pásy ve výrazné oranžové barvě. Čalounění sedadel je v tomto provedení z materiálu TechnoFil, který obsahuje 75 % vláken ECONYL vyrobených z recyklovaných tkanin (rybářských sítí, zbytků látek a starých koberců). 

Novou kombinaci dostalo i provedení Lounge. Tmavě šedé čalounění je v kombinaci umělé kůže a materiálu Suedia, osvěžením je tu světle zelené kontrastní prošívání. Interiér v provedení Suite dostal černou přírodní a umělou kůži s hnědým prošíváním, Eco Suite má čalounění v koňakové kůži činěné za pomoci extraktů z listů olivovníku. Ve verzi Sportline pak mají sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami čalounění z černé umělé kůže kombinované s materiálem Suedia a šedým prošíváním.

Nové vozy rodiny Enyaq disponují dostatečně širokou základní výbavou, ve které nechybí například vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaný volant v novém designu s nápisem Škoda.

Standardem jsou pětipalcový virtuální kokpit a třináctipalcový displej infotainmentu. Samozřejmostí je i bezklíčový přístup k vozu (KESSY) včetně funkce automatického odemčení a uzamčení auta při příchodu a po odchodu od něj.

Nechybí třízónová klimatizace, prediktivní adaptivní tempomat nebo asistent pro jízdu v koloně. Technickými novinkami jsou funkce parkování na dálku a uložený parkovací manévr usnadňující parkování. První funkce umožňuje zaparkovat vůz pomocí mobilního telefonu, druhá umožňuje auto naučit zajet automaticky až do pěti vybraných míst.  

Model Enyaq nadále pojme 585 litrů nákladu a po sklopení sedadel 1 710 litrů, Enyaq Coupé uveze 570 litrů a po sklopení sedadel až 1 610 litrů zavazadel. 

Zdroj: Škoda Auto

Mohlo by vás zajímat

Reklama