Velké rodinné SUV Peugeot 5008 kombinuje luxus a komfort s praktičností

 
Dalších 5 fotografií v galerii
Nový hybrid 5008 nás zaujal velmi solidní spotřebou, a to i při jízdě na dálnici / Marek Kuřina
Vlajková loď francouzské automobilky Peugeot, model 5008, patří mezi nejzajímavější SUV na trhu již přes patnáct let (i když prvních několik let spíše v podobě MPV). U nové verze jsme byli zvědaví, jak takto velkoprostorový automobil jezdí jak na hybridní, tak na plně elektrický pohon.

Rovnou na úvod našeho testu můžeme prozradit, že i v hybridní verzi, kdy je k dispozici výkon motoru 100 kW (cca 136 koní), jezdí tento nepřehlédnutelný koráb silnic překvapivě dynamicky, přesto se nám ještě více zamlouvala jízda v plně elektrické variantě, kdy zejména rozjezd nebo předjíždění zvládá (již z povahy věci) elektrika prostě lépe. 

Na druhou stranu nový hybrid 5008 nás zaujal velmi solidní spotřebou - na takto velké, cca 1700 kg vážící, sedmimístné auto, stojí spotřeba kolem 6 až 6,5 litrů na 100 kilometrů (v průměru) jistě za pozornost. My jsme jezdili v únoru s verzí mild-hybrid, na jaře by se měl ovšem na českém trhu objevit i plug-in hybrid model, který bude zvládat v plně elektrickém režimu dojet na jedno nabití více než 80 kilometrů.

U elektrické verze nás zase zaujal dojezd, který je cca 500 kilometrů, a to téměř platí i v případě, že se větší část své trasy pohybujete na dálnici. Ve městě jsme totiž jezdili za velice solidních 17-19 kWh, na dálnici pak spotřeba stoupla k cca 24 kWh, což je stále na takto velké SUV velmi dobrý výsledek.

Model s 73 kWh baterií nabízí výkon až 210 koní, což je na takto velký automobil zcela dostatečná hodnota, při jízdě je to znát, elektromobil velmi dobře předjíždí i ve větších rychlostech a rozjezd z nuly na stovku za 9,5 sekundy také stojí za zmínku. Pro srovnání hybridní varianta 5008 měla rozjezd na stovku o poznání pomalejší (cca za 11 sekund).

Nový Peugeot 5008 nabízí v interiéru skutečně dostatek prostoru, a to jak pro řidiče, tak pro posádku na zadních sedadlech, a to překvapivě platí i ve třetí zadní řadě, která bude určena primárně k převážení spíše malých dětí. Model 5008 působí i zvenku majestátně, například je o několik centimetrů větší i než ikona domácího trhu Škoda Kodiaq. Pokud sklopíte poslední zadní řadu sedadel, vznikne impozantní prostor na zavazadla o velikosti téměř 750 litrů.

Jak se na takto velké auto sluší a patří, je vybaveno celou řadou asistenčních režimů, které zajišťují cestování dostatečně bezpečné po celou dobu jízdy i za jakéhokoliv počasí. Nechybí hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat a zajímavě funguje i poloautomatické přejíždění z pruhu do pruhu, kdy stačí dát blinkr daným směrem a potvrdit tlačítko "OK" a systém sám bezpečně zařadí vůz do pruhu.

V nejvyšší verzi GT zaujmou na již tak designově povedeném automobilu velká 20palcová kola s výbrusem. Praktické je v této verzi již dostupné elektricky ovládané víko zavazadelníku. U obou verzí výbavy (Allure i GT) je kokpit vozu vybaven velkým zakřiveným 21palcovým displejem, jde prakticky o dvě spojené obrazovky, kdy levá část ukazuje klasické informace o rychlosti, teplotě motoru, otáčkách atd., a pravá část je multimediální dotykovou obrazovkou, přes níž nastavíte jednotlivé funkce, včetně navigace. 

Ovládání urychlují i známá tlačítka i-Toggles nacházející se na menším podlouhlém displeji hned vedle přepínače automatické převodovky. Uvedená tlačítka jsou navíc konfigurovatelná, takže si zde můžete umístit funkce, které používáte nejčastěji.

Samotný komfort jízdy zvyšují vyhřívaná masážní sedadla, ambientní podsvícení kokpitu i třízonová klimatizace se systémem čištění vzduchu. Výrazný středový panel by mohl být možná o něco menší (bylo by pak více prostoru na nohy), naopak prostor nad ploškou pro bezdrátové nabíjení mobilu by mohl být vyšší, aly se mobil na toto místo lépe vkládal (bylo by pak na něj i lépe vidět). To jsou však jen ony pověstné malé mouchy na kráse tohoto jinak velmi povedeného SUV.

Francouzská automobilka u této novinky navíc aktuálně nasadila i zajímavé ceny, takže hybridní varianta ve výbavě Allure startuje již na 820.000 Kč, nejdostupnější plně elektrická verze 5008 (s výkonem 210 koní a baterií 73 kWh) je pak v prodeji za 1.060.000 Kč.

Další informace o modelu Peugeot 5008 najdete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama