- Marek Kuřina
- Doprava
- 17. června 2025
- 10:44
Na okruhu v Le Mans odhalil Peugeot nový model E-208 GTi

Před čtyřiceti lety Peugeot vstoupil do automobilové historie. Uvedl model 205 GTi, který se stal legendou. Peugeot 205 GTi s motory o objemu 1.6 l (1984) a později 1.9 l (1986) definoval nový koncept malého hatchbacku. Spojoval dle webu automobilky výjimečné výkony a radost z jízdy se sportovním, a přesto decentním designem a za pozornost stojící všestranností.
Během čtyř dekád značka Peugeot uvedla do světa sportovních vozů další pozoruhodné verze modelů, které byly oceňovány jak pro své výkony – například 306, 206, 207 či 208. Značka se prosazovala se i v motorsportu a připsala si četná vítězství, zejména v silniční a dálkové rallye. Povýšila tak označení GTi na známku kvality a výjimečnosti těch nejikoničtějších modelů značky Peugeot.
Dnes Peugeot nechává legendu GTi znovu zazářit. Představuje moderní, zábavnou a sebevědomou interpretaci své DNA. Nový Peugeot E-208 GTi je prvním 100% elektrickým modelem GTi. Je výrazem udržitelné radosti z jízdy, kombinující jedinečné a v tomto segmentu bezkonkurenční výkony s praktickou všestranností.
Stejně jako všechny modely GTi za posledních 40 let vyniká Peugeot E-208 GTi svým sebevědomým postojem. Za ten vděčí karoserii snížené o 30 mm a rozšířeným rozchodům kol vpředu o 56 mm a vzadu o 27 mm.
Velká 18palcová kola s podpisem „Peugeot GTi“ celkový dojem posilují. Jejich perforovaná struktura je poctou ikonickým „děrovaným“ kolům z modelu 205 GTi. Nejde ovšem jen o design. Tyto otvory jsou nejen efektní, ale i funkční – pomáhají chladit brzdy.
Oblouky blatníků jsou dalším místem, kde se estetika setkává s funkčností. Byly rozšířeny tak, aby pojmuly širší rozchody kol. Jsou ozdobeny elegantní a sportovní červenou linkou – dalším odkazem 205 GTi.
Spodní část oblouků je rozšířená směrem ven, aby odhalila pneumatiky, což ještě více umocňuje sportovní výraz vozu. Na spodní část předního nárazníku byl přidán spoiler. Specifický aerodynamický difuzor v černé lesklé barvě je umístěn pod zadním nárazníkem a obsahuje malé LED zadní mlhové světlo.
Dominantní barvou karoserie modelu E-208 GTi je a vždy byla červená. Nyní dostává jasně červený odstín, který je v rámci modelové řady Peugeot exkluzívní a nápadně připomíná ikonický lak, jenž proslavil první modely 205 GTi.
Tato legendární červená barva přenáší svou energii také do interiéru vozu. Červené koberečky i bezpečnostní pásy ve voze E-208 GTi jsou pokračováním tradice slavného předchůdce a stejně jako u něj i zde vytvářejí v kabině unikátní atmosféru.
Podobný návrat do minulosti naznačuje i design předních sedadel s integrovanými opěrkami hlavy, a to díky centrálnímu červenému čalounění, které se táhne přes sedák i opěradlo. Také červené prošití na pravé straně sedadel připomíná model 205 GTi 1.6. Duch legendy tak ožívá, tentokrát ve zcela novém pojetí.
Kompaktní volant, který se stal poznávacím znakem vozů značky Peugeot, je v modelu E-208 jednoznačným zdrojem potěšení z jízdy. Je tvořen perforovanou červenou kůží na bocích, alcantarou na horní a dolní části a středovým emblémem, který je rovněž vyveden v červené.
Peugeot E-208 GTi byl navržen týmy divize Peugeot Sport ve spolupráci s designéry značky. Na efektivitě jejich společného výtvoru se podepsaly zkušenosti a profesionalita inženýrů divize Peugeot Sport v oblasti motorsportu.
Tito specialisté byli nekompromisní v otázkách efektivity a výkonu. A výsledek tomu přesně odpovídá: Peugeot E-208 GTi je nejvýkonnějším modelem segmentu B. Peugeot E-208 GTi je zároveň prvním 100% elektrickým vozem navrženým týmem Peugeot Sport.
Poznatky získané týmem Peugeot TotalEnergies v Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) s hybridními vozy PEUGEOT 9X8, závodícími v kategorii Hypercar, byly pro návrh modelu Peugeot E-208 GTi klíčové, a to zejména při optimalizaci tepelného managementu a rekuperace energie. Inženýři Peugeot Sport také intenzivně pracovali na podvozku a brzdovém systému vozu.
Novinka je vybavena elektromotorem M4+ o výkonu 280 koní a s točivým momentem 345 Nm. Tento vůz tak nabízí nejlepší výkon v rámci segmentu B: zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy a maximální rychlost 180 km/h. Model E-208 GTi je vybaven samosvorným diferenciálem integrovaným do reduktoru, který optimalizuje chování vozu v zatáčkách a nabízí agilitu, efektivitu a stabilitu.
Elektrická baterie CATL s kapacitou 54 kWh u modelu Peugeot E-208 GTi těží z optimalizovaného řízení, které ji chrání při sportovním stylu jízdy, a z chlazení přizpůsobeného vysokému výkonu. Díky uvedené baterii s optimalizovaným řízením a přirozeně efektivním vlastnostem modelu E-208 nabízí verze GTi dojezd 350 km v kombinovaném cyklu WLTP.
E-208 GTi lze dobít za 4 hodiny a 40 minut pomocí WallBoxu (7,4 kW). Funkce Smart Battery Management (omezení nabíjení na 80 %) dostupná při střídavém proudu (AC), umožňuje přizpůsobit úroveň nabití každodennímu využití. Peugeot E-208 GTi lze na 100kW rychlonabíjecí stanici nabít z 20 % na 80 % za méně než 30 minut.
Zdroj: Peugeot
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email