Průzkum: České e-shopy nezajímá, kdy a zda si vyzvednete balík

Ani jeden z e-shopů nezaregistroval, že nezaplacené balíčky leží ve skladu u přepravce / Pixabay
Ani jeden z dvacítky testovaných e-shopů se nezajímal o to, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, ačkoliv kurýr na adrese při předání nikoho nezastihl.

Všechny balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze několik dnů až týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze.

Přichází tak každoročně o podstatnou část cash flow. Vyplývá to z nedávného průzkumu startupu Foxdeli, který e-shopům umožňuje mít celý proces doručení objednávek ve svých rukách a doručovat je se stejnou péčí jako v kamenném obchodě.

Průzkum proběhl na vzorku 20 e-shopů z top 100 nejoblíbenějších e-shopů české e-commerce. Zboží bylo objednané vždy na dobírku a doručováno postupně všemi přepravními společnostmi, které na našem území působí (InTime, ČP_DR, ČP_NP, DPD, PPL, GLS, Geis, Uloženka, Zásilkovna).

Objednávky se pohybovaly v rozmezí 499–1990 Kč, cena dobírky pak mezi 15–99 Kč (s průměrnou cenou dopravy 67 Kč). Ze všech dvaceti případů zákazníka ani jednou nekontaktoval ohledně vyzvednutí e-shop, jen v sedmi případech zavolal kurýr proto, aby zákazníka našel, a z toho ve třech případech bylo hodnocení kvality komunikace s kurýrem posuzováno jako nedostatečné – kurýr byl zkrátka nepříjemný.

„V průběhu loňského prosince jsme na vzorku 20 českých e-shopů testovali, jak si poradí s nevyzvednutými a nezaplacenými objednávkami na dobírku,“ říká Martin Jareš z Foxdeli. „Dopadlo to bohužel podle očekávání. Ani jeden z e-shopů nezaregistroval, že nezaplacené balíčky leží někde ve skladu u přepravce, a nepokusil se zákazníka kontaktovat a ‚motivovat ho‘ k vyzvednutí/doručení. Přesně tímto způsobem přichází e-shopy (a to nejen ty velké) každý měsíc o velkou část cash flow, přitom naprosto zbytečně."

Mohlo by vás zajímat

Reklama