Dvě třetiny zaměstnanců si v práci prosadí oddálení aktualizací a používají staré verze softwaru

Aktualizace přináší zejména nové funkce a opravy nalezených chyb / Kaspersky
Skoro čtvrtina zaměstnanců (23 %) připouští, že měla nedávno rozepře s IT oddělením firmy ohledně důležitosti nebo četnosti aktualizací softwaru na svých pracovních počítačích a dalších zařízeních.

Na tom by nebylo nic tak překvapivého, kdyby ovšem podle průzkumu společnosti Kaspersky většina zaměstnanců nakonec neprosadila svou a mohla instalaci aktualizací softwaru nebo operačního systému oddálit nebo zcela vynechat.

Přiznaly to téměř dvě třetiny (64 %) respondentů, u nichž průzkum zjišťoval jejich postoje a zvyky týkající se aktualizací pracovních zařízení.

Aktualizace přináší nejen nové funkce a opravy nalezených chyb, ale také se zaměřují na nápravy zranitelných míst, která lze potenciálně zneužít ke kybernetickým útokům. Jakmile se zveřejní informace o takové aktualizaci kvůli bezpečnostní chybě, útočníci se díky ní okamžitě dozvědí o problémech, které má tato aktualizace řešit, a chtějí toho využít. Proto jsou aktualizace a „záplatování“ kritických chyb u všech firemních zařízení velmi důležité.

Pokud se ale část zaměstnanců aktualizacím na svých pracovních zařízeních vyhýbá, znamená to, že jejich počítače, notebooky a smartphony připojené do firemní sítě jsou zranitelné.

Je tedy velmi znepokojivé, že v těchto rozepřích s IT odděleními často vítězí zaměstnanci. Respondentům, kteří se dostali do sporu s IT týmy kvůli aktualizacím, nechala společnost Kaspersky položit dvě otázky: zda směli aktualizace úplně přeskočit (uvedlo to 64 % oslovených), nebo zda si mohli zvolit, co konkrétně budou aktualizovat (na tuto otázku odpovědělo kladně rovněž 64 % respondentů). 

Zaměstnanci si přejí mít možnost aktualizace odmítnout nebo odsunout, protože se obávají, že by jim čas jim věnovaný narušil jejich pracovní produktivitu.

Více než polovina respondentů průzkumu uvedla, že jim aktualizace skutečně narušují práci: 43 % musí vynuceně přerušit to, na čem pracovali, zatímco 8 % v klidu vyčká u svého pracovního stolu, dokud aktualizace neproběhne.

Potíže však nekončí okamžikem dokončení aktualizace, protože pro 36 % zaměstnanců je ztrátou času i učení se novinek, které obsahuje nová verze softwaru. Raději by se místo toho věnovali své práci.

Mohlo by vás zajímat

Reklama