Revoluce v dopravě: První plně automatizovaná parkovací funkce bez řidiče a lidského dohledu

 
Další 1 fotografie v galerii
Tyrkysové osvětlení znamená, že je vozidlo v automatickém režimu jízdy / Bosch
Společnosti Bosch a Daimler získaly minulý týden souhlas od příslušných orgánů v Bádensku-Württembersku na jejich automatizovaný parkovací systém v garážích muzea Mercedes-Benz ve Stuttgartu.

Vjet do garáže, vystoupit a poslat auto na parkovací místo pouhým poklepáním na obrazovku smartphonu - automatizované parkování nepotřebuje řidiče. Jakmile řidič opustí garáž a může se tak věnovat jiným věcem, auto jede do vyhrazeného prostoru a zaparkuje.

Později se auto stejným způsobem vrátí do výchozího bodu. Tento proces se opírá o souhru inteligentní infrastruktury parkovací garáže, kterou dodává automobilová technika Bosch a Mercedes-Benz. Snímače Bosch v garáži sledují koridor a jeho okolí a poskytují informace potřebné pro navádění vozidla.

Technologie v automobilu převádí příkazy z infrastruktury na jízdní manévry. Tímto způsobem se mohou auta dokonce sama pohybovat po nájezdech a výjezdech mezi jednotlivými podlažími parkovací garáže. Pokud senzory infrastruktury zaznamenají překážku, vozidlo se včas zastaví.

Bosch a Daimler začaly vyvíjet plně automatizované parkování bez řidiče v roce 2015. V létě 2017 jejich pilotní řešení v parkovací garáži muzea Mercedes-Benz ve Stuttgartu dosáhlo důležitého milníku: veřejnosti bylo poprvé představeno automatizované parkování v parkovacích domech v reálných podmínkách - s řidiči a bez řidičů za volantem.

Po této premiéře následovala intenzivní testovací a startovací fáze. Počínaje rokem 2018 mohli návštěvníci muzea využít parkovací službu v přímém provozu, za doprovodu vyškoleného bezpečnostního personálu a podělit se o své zkušenosti. Součástí jednoho z aspektů pilotního projektu bylo testování koncepcí osvětlení na vozidlech.

Tyrkysové osvětlení znamená, že je vozidlo v automatickém režimu jízdy a informuje kolemjdoucí a ostatní účastníky silničního provozu o tom, že vozidlo řídí samo. Zkušenosti z těchto zkoušek se odrážejí v nedávno vydaném standardu SAE 3134.

Získání konečného schválení ze strany úřadů je dalším významným mezníkem pro společnosti Bosch a Daimler: brzy budou mít zainteresované strany možnost zažít inovativní parkovací službu v každodenním provozu parkovací garáže muzea Mercedes-Benz, aniž by byl zapotřebí další dohled řidiče.

 

 

Mohlo by vás zajímat

Reklama