- Lukáš Bauer
- Doprava
- 21. prosince 2020
- 16:59
Konvertoplán Bell V-280 úspěšně absolvoval již 200 letových hodin
Zkušební program byl navržen tak, aby demonstroval klíčové výkonnostní parametry stroje V-280 definované Bellem. Cílem bylo předvést jeho pokročilé schopnosti, snížit možná rizika a informovat o nadcházejících krocích týkajících se podpory vládního programu Future Vertical Lift (FVL), prioritní oblasti modernizace armády číslo tři.
Bell a Team Valor systematicky pracují na tom, aby se za využití získaných údajů a na základě spolupráce s armádou snížila rizika v projektu dálkového útočného letounu budoucnosti, programu Armády Spojených států FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft). V rámci tohoto programu se mají za udržitelnou cenu vyrobit letouny s vertikálním vzletem a přistáním disponující přelomovou rychlostí, výkonem a manévrovatelností pro aktivní službu i rezervní jednotky letectva.
Specialisté společnosti Bell na letové ukázce předvedli, jak dokáže konvertoplán Bell V-280 Valor provádět manévry související s misí a integrovat nové technologie. Letová ukázka se konala ve středisku Bell Flight Research v texaském Arlingtonu a zahrnovala ukázku nově instalované funkce Tactical Common Datalink (TCDL), kterou do letounů coby člen týmu Valor dodává společnost Lockheed Martin.
Dále pak bylo součástí předvedení operací, jež zdůraznily kapacity V-280 přepravovat externí náklad. Rovněž během ukázek funkce TCDL Bell přesvědčivě demonstroval schopnost týmu V-280 navrhnout, integrovat a otestovat nové vybavení mise. V průběhu počátečního testování se jednalo o úspěšný přenos informací týkajících se základních letových údajů, jako je rychlost letu, letová hladina, výška letu apod., mezi letadlem a pozemní stanicí.
TCDL je další funkcí zvyšující operační kapacity letounu V-280, je relevantní pro velitele při plánování střelby. S použitím palubních senzorů a TCDL bude konvertoplán V-280 schopný poskytnout přesné informace ke zvýšení bojové účinnosti zbraní dlouhého dosahu.
Letoun V-280 přenášel i data shromážděná systémem Lockheed Martin Pilotage Distributed Aperture Sensor (PDAS), který je v konvertoplánu používán téměř rok. Jednalo se o přímý přenos v reálném čase, který zahrnoval manipulaci s externím nákladem. Systém umožnil pilotům, posádce i velitelům sledovat ukázku ve stejném rozlišení, kvalitě a čase.
Samotná ukázka manipulace s externím nákladem měla za úkol prokázat flexibilitu tohoto konvertoplánu nové generace při provozních manévrech a jeho význam v rámci podpory multidoménových operací.
Během ukázky provedl tým několik demonstrací s nákladem. Jejich hlavním účelem bylo předvést, jak u V-280 funguje vzájemná koordinace a kooperace mezi pozemní posádkou, samotným strojem, velitelem posádky a piloty při manipulaci s nákladem.
Úspěšně provedené ukázky se tak zařadily na seznam milníků, kterých konvertoplán V-280 dosáhnul za tři roky letových zkoušek a obsáhlého testování. V jejich rámci letoun rovněž podstoupil rychlostní zkoušky, v nichž dosáhl rychlosti přesahující 300 uzlů (cca přes 550 km/h). Dále byla testována jeho reakceschopnost při nízké rychlosti, při rychlosti v různých výškách, při autonomním letu a bylo provedeno i mnoho dalších technických a provozních zkoušek.
Sdílení
1
Twitter
Komentáře
Email