- Martin Pokorný
- Věda a vesmír
- 12. března 2021
- 14:47
Nové pojetí krásy: Unilever se v nové vizi Positive Beauty zříká označení „normální“
Podle všeho přispěla k tomuto diskutabilnímu postoji nová studie, z níž prý vyplývá, že většina lidí má při používání slova „normální“ v souvislosti s popisem vlasů nebo pleti dojem, že do skupiny „normálních“ lidí nepatří.
Vize Positive Beauty, jež zahrnuje několik postupných závazků a iniciativ, týkajících se značek kosmetiky a osobní péče Dove, Rexona, Axe a TRESemmé, bude prosazovat nové pojetí krásy, které je spravedlivé a inkluzivní a zároveň udržitelné pro planetu.
Rozhodnutí odstranit pojem „normální“ je jedním z mnoha kroků, jimiž chce Unilever zpochybnit úzce chápané ideály krásy, protože se snaží skoncovat s diskriminací a prosazovat inkluzivnější vizi krásy.
Kromě toho, že odstraní označení „normální“, nebude společnost Unilever v reklamách na své značky digitálně upravovat tvar těla, velikost, tělesné proporce, ani barvu pleti a zvýší počet reklam zobrazujících osoby z různých skupin, které v nich jsou zastoupeny nedostatečně.
Středobodem vize Positive Beauty je cíl nejen méně škodit, ale přinášet také více prospěchu lidem i celé planetě Zemi. Unilever chce podle svých prohlášení do roku 2030 zlepšit prostřednictvím svých značek zdravotní stav a duševní pohodu, posílit rovnost a inkluzi u miliardy lidí ročně.
V prohlášení nechybí ani podpora ochrany a obnovy 1,5 milionu hektarů půdy, lesů a oceánů do roku 2030, což je plocha větší než plocha půdy potřebná k vypěstování obnovitelných surovin, používaných pro výrobky společnosti Unilever v oblasti kosmetiky a osobní péče.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email