Nové pojetí krásy: Unilever se v nové vizi Positive Beauty zříká označení „normální“

Unilever nebude v reklamách na své značky digitálně upravovat tvar těla, velikost, ani barvu pleti / Pixabay
Společnost Unilever oznámila, že v souvislosti s přijetím nové vize a strategie Positive Beauty (Pozitivní krása) odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků a výrobků osobní péče označení „normální“. Otázkou je, zda je tato obchodní politika ještě normální.

Podle všeho přispěla k tomuto diskutabilnímu postoji nová studie, z níž prý vyplývá, že většina lidí má při používání slova „normální“ v souvislosti s popisem vlasů nebo pleti dojem, že do skupiny „normálních“ lidí nepatří.

Vize Positive Beauty, jež zahrnuje několik postupných závazků a iniciativ, týkajících se značek kosmetiky a osobní péče Dove, Rexona, Axe a TRESemmé, bude prosazovat nové pojetí krásy, které je spravedlivé a inkluzivní a zároveň udržitelné pro planetu.

Rozhodnutí odstranit pojem „normální“ je jedním z mnoha kroků, jimiž chce Unilever zpochybnit úzce chápané ideály krásy, protože se snaží skoncovat s diskriminací a prosazovat inkluzivnější vizi krásy.

Kromě toho, že odstraní označení „normální“, nebude společnost Unilever v reklamách na své značky digitálně upravovat tvar těla, velikost, tělesné proporce, ani barvu pleti a zvýší počet reklam zobrazujících osoby z různých skupin, které v nich jsou zastoupeny nedostatečně.

Středobodem vize Positive Beauty je cíl nejen méně škodit, ale přinášet také více prospěchu lidem i celé planetě Zemi. Unilever chce podle svých prohlášení do roku 2030 zlepšit prostřednictvím svých značek zdravotní stav a duševní pohodu, posílit rovnost a inkluzi u miliardy lidí ročně.

V prohlášení nechybí ani podpora ochrany a obnovy 1,5 milionu hektarů půdy, lesů a oceánů do roku 2030, což je plocha větší než plocha půdy potřebná k vypěstování obnovitelných surovin, používaných pro výrobky společnosti Unilever v oblasti kosmetiky a osobní péče.

Mohlo by vás zajímat

Reklama