Peugeot 508 SW GT: I kombi může mít sportovního ducha a originální styl

 
Další 1 fotografie v galerii
Model se tváří i na druhý pohled jako luxusní zboží, přitom jde zároveň o spolehlivého pracanta / Marek Kuřina
Pokud si vybíráte nový automobil zejména podle designu, výkonu a osobitého stylu, což se týká i pohodlného způsobu řízení, určitě nepřehlédněte letošní generaci Peugeotu 508. Nejenom v rámci kategorie kombi patří tento vůz k nejhezčím na trhu.

Novinka nás při testu zaujala hned při první jízdě - sedíte nízko skoro jako ve sporťáku, točíte malým volantem vystřiženým jak z nějakého závodního auta, a přitom jde zároveň o velmi prostorný vůz s velkým zavazadlovým prostorem, jak se na kombi sluší a patří.

Peugeot 508 SW GT velmi dobře sedí v zatáčkách, nedochází u něho k oněm dobře známým náklonům jako u vyšších karosérií, přitom výkon motoru PureTech (o objemu 1,6 litrů) uspokojí i náročnější řidiče, protože síla 225 koní se vám bude hodit například při předjíždění (navíc nechybí samozřejmě ani dynamický režim Sport).  

Model je vybavený automatickou převodovkou (osmistupňovou), takže je řízení skutečně pohodlné, což umocňuje u Peugeotu již osvědčená podoba i-Cockpitu, která posouvá řízení skutečně do třetího desetiletí 21. století.

Již při nástupu do vozu nás zaujala bezrámová skla dveří, což je záležitost velmi stylová a stále nikoliv příliš běžná. Po zabouchnutí dveří se navíc sklo okna ještě jakoby dovře mírným posunem nahoru. Standardem je ve variantě "Premium", kterou jsme měli k dispozici, startování tlačítkem, motor rychle reagoval, což se dá říci i o celém automobilu, který se dostane z nuly na stovku za necelých sedm sekund.

Alespoň to platilo pro benzinový motor PureTech s plug-in hybridním pohonem předních kol, který dosahoval kombinovaného výkonu 165 kW/225 k. Ten je schopen dostat vůz až do maximální rychlosti 225 km/h, což samozřejmě na našich silnicích nevyužijete.

Pokud budete jezdit běžnou rychlostí na okrskách, tak se kombinovaná spotřeba vměstná pod 5,5 litru na 100 kilometrů, což je na takto velký vůz skutečně velmi zajímavá hodnota.

Model se tváří i na druhý pohled jako luxusní zboží, přitom jde zároveň o spolehlivého "pracanta", který nabízí dostatek prostoru nejenom pro až pětičlennou posádku, ale také pro náklad - objem zavazadlového prostoru se s 530 litry totiž neliší od verzí se spalovacím motorem.

Při našem dlouhodobém testu jsme ujeli po republice přes 1.000 kilometrů a nazaznamenali jsme žádný problém. Snad jen to, že se nám po delší jízdě z velmi nízko posazeného automobilu jenom stěží a pomalu vystupovalo, navíc když se v dobře vymodelovaných sedadlech tak dobře za jízdy sedělo.

Palec nahoru dáváme i řadě malých, na první pohled nenápadných, vychytávek, kterými Peugeot 508 SW disponuje. Například ve chvíli kdy jede vůz v plně elektrickém režimu, se na čelním skle rozsvítí zvenku viditelná LED kontrolka, což vám umožní přístup do zón s omezeným vjezdem pro vozy se spalovacími motory. V uvedeném režimu má model dojezd 52 kilometrů, což dnes patří u plug-in hybridů k lepšímu průměru.

Obdobně velmi praktická je také funkce nočního vidění, kdy vás pomocí zabudované infračervené kamery systém na displeji upozorní, pokud se za tmy před vozem pohybuje nebezpečně blízko chodec nebo zvíře.

Cena tohoto designově velmi povedeného kombíku začíná na 1 025 000 Kč, záleží na motorizaci a stupni výbavy.

Mohlo by vás zajímat

Reklama