Nový Megane v hybridní verzi má sportovní duch se solidním výkonem

 
Další 2 fotografie v galerii
Spoiler ve stylu F1 umocňuje povedený design nového Meganu E-Tech / Marek Kuřina
Ve druhé polovině loňského roku přijel na tuzemský trh zajímavý model ze stáje Renault. Jedná se o vůz Megane E-Tech Plug-in Hybrid, který disponuje celkovým výkonem 160 koní.

A hned musíme dodat, že dokud spalovacímu motoru vypomáhá při jízdě i elektromotor, tedy ve chvíli, kdy máte nejlépe alespoň z poloviny nabitou baterii a jedete v hybridním režimu (MySense nebo Sport), tak je jízda tohoto krasavce skutečně velmi svižná a označení R.S. Line na boku karosérie potvrzuje "závodní" design vozu.

Ten umocňuje zejména povedený spoiler ve stylu F1, ale také zadní nárazník zvýrazněný dvojitými koncovkami výfuku a pěkně tvarované 18palcové disky kol.

V úvodu našeho testu zmíněném případě je pro řidiče velmi zajímavá i hodnota spotřeby, která se pohybuje kolem pouhých 2,5 litrů na 100 kilometrů. Pokud se vám ovšem povede zcela vybít baterii a necháte vše pouze na benzínovém motoru o objemu 1,6 litru (s výkonem 91 koní), tak potom Megane trochu ztrácí dech, i když až při rychlostech kolem 120 km/h.

Na druhou stranu to je běžná věc u většiny současných plug-in hybridů s cenovkou kolem půl milionu korun, které se aktuálně prodávají na tuzemském trhu.

Pokud si pořídíte Megane E-Tech v nejvyšší výbavě R.S. Line, jako jsme měli v testu, tak oceníte, že je model přímo napěchovaný praktickými funkcemi. Nechybí například asistent pro jízdu po dálnici nebo v kolonách, ani adaptivní tempomat Stop & Go. Praktický je také aktivní systém nouzového brzdění s detekcí cyklistů a chodců.

Během našeho týdenního testování jsme ocenili velmi pohodlné ovládání. Renault umístil nastavení řady funkcí do dotykového 9,3palcového displeje, který je tvarován na výšku a poskytuje dostatečné rozlišení.

Líbilo se nám, že řada věcí se dá ovládat přímo přes tlačítka jako například nastavení teploty nebo vyhřívání sedadel, škoda jen že se v otočných "teplotních" kolečkách nenacházelo rovnou i nastavení klimatizace. Pod hlavním panelem nechyběla bezdrátová indukční nabíječka na smartphone.

Samotné řízení bylo přesné a vůz seděl dobře i při vyšších rychlostech jak v zatáčkách, tak na nerovnostech typických pro naše okresní silnice. Automatická převodovka fungovala plynule a jenom občas jsme třeba při předjíždění potřebovali svižnější reakci.

O výkonu motoru jsme se již zmínili v úvodu našeho testu, ještě doplníme informace o elektromotoru. Ten zvládne pohánět vůz zcela samostatně (výkon je na jízdu například po městě dostatečný - 69 koní) a to až 50 kilometrů, samozřejmě pokud máte plně nabitou baterii. V praxi byl dojezd pouze na baterii sice jen cca 40 kilometrů, to řadě lidí může ovšem při cestě na nákup nebo do práce bohatě stačit.

Praktické je také to, že si můžete nastavit, jak budete tento hybridní vůz využívat. K dispozici jsou totiž hned tři jízdní režimy (Pure, MySense a Sport). V režimu Pure lze jezdit plně na elektrický pohon rychlostí až 135 km/h. Přepnutím na režim MySense nebo Sport zkombinujete elektromotor a spalovací motor k získání dynamičtější jízdy. Zajímavá je také možnost nastavení u osvětlení interiéru a také úpravy zvuku motoru.

Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid pořídíte v základní verzi již od zajímavých 505.000 Kč (verze Zen), na nejvybavenější verzi R.S. si pak připravte 585.000 Kč. 

Mohlo by vás zajímat

Reklama