- Marek Kuřina
- Doprava
- 09. srpna 2023
- 13:14
Peugeot 208 GT: Malá, elegantní stylovka nejenom do města
V redakci jsme měli několik dní možnost testovat model 208 v nejvyšší verzi GT s automatickou převodovkou se spalovacím motorem PureTech, který nabízel velmi solidních 130 koní. Pokud při první obhlídce vozu budete mít pocit, že tento malý krasavec je zajímavým módním doplňkem pouze pro náročné řidičky a hodí se díky svým rozměrům spíše do městského provozu, tak to není tak úplně pravda.
Motor totiž dodával modelu dostatečný výkon i na delších trasách, a přestože je pravda, že po dosažení stokilometrové rychlosti již nemá vůz až takovou dynamiku například při předjíždění do kopce, tak zvládá i delší vzdálenosti s elegancí sobě vlastní a i při relativně solidní spotřebě (v průměru kolem 5,5 litrů na 100 km).
To, že se model 208 bude líbit především ženám, je asi pravdou (podle řady reakcí na automobil, kam jsme s ním přijeli), ale i relativně vysoký řidič se do kokpitu vozu lehce vejde. Za volantem je totiž prostoru až překvapivě hodně, pouze vyšší cestující možná budou mít trochu problém na zadních sedadlech, kde z logiky věci už tolik prostoru nezůstalo. A nemůžete u tohoto drobečka čekat ani příliš velký kufr (pouhých 366 litrů).
Vzhledem k tomu, že ovšem nejde o rodinné auto, ale spíše o elegantně laděné malé SUV, tak výše zmíněné výhrady zůstávají v rovině hledání pověstných pih na kráse. Dvěstěosmička toho totiž nabízí skutečně hodně, především z hlediska vybavení a praktických funkcí, které by i méně zkušeným řidičům umožnily maximálně bezpečnou jízdu.
Pokud vás model 208 zaujal, tak vězte, že si navíc můžete vybrat, zda si ho pořídíte s benzinovým nebo elektrickým motorem. S packem LED Ambiance si pak můžete přizpůsobit i barevné prostředí ve voze podle aktuální nálady, na výběr je totiž hned 8 různých doprovodných barev.
Samotné řízení je velmi pohodlné díky poslední variantě i-Cockpitu 3D s řadou funkcí na malém volantu. Nechybí ani digitální 3D přístrojový panel, dostatečně velký centrální 10palcový HD dotykový displej a 7 tzv. ovladačů Toggles switches, kterými ovládáte například klimatizaci nebo nastavení proudění vzduchu ve vozu.
Model 208 bychom doporučili i pro úplné začátečníky či méně zkušené řidiče, protože o bezpečnou jízdu se stará hned celá řada praktických funkcí. Standardem je udržování a kontrola aktuálního umístění v jízdním pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek nebo automatické udržování nastavené rychlosti se systémem sledování bezpečné vzdálenosti od před vámi jedoucího vozidla.
Velmi dobře fungoval také systém automatického brzdění, pokud se před vozidlem objevila nečekaná překážka (chodec nebo jiný automobil), přičemž tato praktická vychytávka by měla fungovat až do rychlosti 85 km/h. Pro méně zkušené řidiče je snad ještě důležitější systém aktivního sledování mrtvého úhlu, který funguje až do rychlosti 140 km/h, kdy se v případě nebezpečí kolize s jiným vozem ihned rozsvítí varovná kontrolka přímo ve zpětném zrcátku.
Zajímavá je i cenová politika Peugeotu u nového modelu 208. Pokud si totiž vystačíte se základní výbavou a spalovacím motorem s manuální převodovkou, tak vám bude na jeho pořízení stačit 369.000 Kč. V případě, že máte zájem o pohodlnější jízdu s automatem, tak nejlevnější varianta stojí 455.000 Kč. Pokud ovšem budete chtít nejvyšší výbavu GT s motorem o 130 koních, tak si musíte již připravit 580.000 Kč. Pro nadšence elektromobility je pak možné si koupit model e-208 s dojezdem 362 kilometrů, tam je ovšem již cenovka výrazně vyšší - 920.000 Kč.
Letos v listopadu pak dorazí na trh nový Peugeot 208, který bude prodáván také v hybridní variantě. Další podrobnosti o modelu Peugeot 208 si můžete přečíst na webu výrobce.
Zdroj: Autorský článek
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email