- Petr Hájek
- Doprava
- 25. června 2018
- 17:09
Elektrické Tesly nejsou podle testů o nic víc ekologičtější, než benzínová nebo naftová auta
Analytici totiž zjistili, že když se vezme do úvahy objem tzv. skleníkových plynů uvolněných do atmosféry při jejich výrobě (stejně jako při generování proudu pro jejich nabíjení), nejsou zase až tak odlišné od benzínových a dieselových aut.
Bateriemi poháněná auta (jako třeba řada Tesla) jsou nabíjena elektřinou ze sítě (a tedy z elektráren všech forem). Jen v Anglii třeba pochází půlka energie z uhelných a plynových elektráren.
Studie v USA naznačují, že Tesly jsou „zelenější" tehdy, když byla uvažována pouze jen jejich vlastní životnost. Naopak zjištění v Anglii firmou Engaged Tracking (společnost studující udržitelnost) zase brala do úvahy to, kolik „skleníkových" plynů bylo při jejich výrobě vytvořeno.
Hlavní analytik Jonathan Harris z Engaged Tracking v této záležitosti sdělil novinářům následující: „Tesly nejsou v Anglii o nic ekologičtější, nežli jejich benzínoví nebo naftoví kolegové. Průměrné emise anglického auta ročně jsou 1,5 tun oxidu uhličitého poté, co ujedou asi tak 12 500 km ročně. No a oba modely z řady Tesla Model S mají nakonec po přepočtech zcela stejné emise (tj. 1,5 tuny oxidu uhličitého) jako jiná tradiční motorová auta."
A jako dobrý případ uvádí typ BMW i3 - elektrické auto, jež je menší a má emise jen 1,3 tuny oxidu uhličitého ročně. Tesla s tím samozřejmě nesouhlasí, jelikož Model S je větší, nežli běžné auto. A dokladuje to svým porovnáním mezi svým strojem Model S a modelem Mercedes S500, kdy Mercedes produkoval o 300 % více emisí. Když ale srovná Tesla Model 3 s BMW i3, jak je to koneckonců férové z hlediska třídy produktu, pak je právě Tesla o 15 % efektivnější.
Mluvčím Tesly navíc dodal: „Data byla firmou Engaged Tracking vybrána bez souvislosti a nejsou validní analýzou čistoty anebo efektivnosti Modelu S. Jejich analýza navíc zahrnovala i průměr s řadou mnohem menších aut. Každá férová analýza Modelu S a Modelu 3 ve stejné váhové kategorii ukazuje, že elektrická auta generují proti spalovacím motorům mnohem méně oxidu uhličitého na jednotku vzdálenosti."
Sdílení
6
Twitter
Komentáře
Email