Zapomeňte na defekty: Nové pneumatiky bez vzduchu budou levnější a odolnější

 
Další 1 fotografie v galerii
Design, který se vyvíjel dvě desetiletí, by nevyžadoval prakticky žádnou údržbu / Michelin
Společnosti Michelin a General Motors představily před pár dny svoji novinku na summitu v Montrealu. Pneumatika Uptis je vyrobena ze skelného vlákna, z pryskyřice a hliníkového kola. Design pneumatiky může být vytištěn také ve 3D a je snadno vyměnitelný.

Takzvaná pneumatika Uptis (systém pneumatik odolných proti propíchnutí) si vyžádala při výrobě až 50 patentů na ochranu technologie a její tvůrci tvrdí, že může replikovat výkonnost současných pneumatik a zároveň je lepší pro životní prostředí, má totiž delší životnost a je levnější.

V příštích deseti letech je důležitý také aspekt udržitelnosti. Pro následujících třicet let existují ambice, aby pneumatiky byly z 80 % obnovitelné. Cesta směrem k udržitelnější budoucnosti je z globálního pohledu velmi podstatná. 

Zástupci GM a Michelin říkají, že se není třeba bát defektů, také se sníží nebezpečí podhuštění, což znamená, že budou mít pneumatiky delší životnost. Řada paprsků nahrazuje běžnou boční stěnu pneumatiky a je schopna nést hmotnost osobního automobilu nebo SUV stejně dobře jako tradiční verze pneumatik.

To bylo hlavní překážkou u předchozích verzí pneumatiky, které nebyly tak odolné jako osvědčené alternativy. Revoluční design také dovoluje, aby stávající kolo bylo nahrazeno novým běhounem, což zabraňuje nutnost montovat úplně novou pneumatiku.

Společnosti Michelin to sníží náklady, spotřebu materiálu i čas nutný pro výrobu. Jednodušší to bude i pro spotřebitele. Ve srovnání s tradičními pneumatikami by měly být tyto nové trvanlivější, levnější a měly by i snížit spotřebu paliva. Éra defektů tak může brzy skončit, protože první airless pneumatiky by mohly být v prodeji už na začátku roku 2025. Navíc by prý design, který se vyvíjel dvě desetiletí, nevyžadoval prakticky žádnou údržbu.

Mohlo by vás zajímat

Reklama