Přepravované zboží se v Evropě pomalu přesouvá ze silnice na železnici

Železniční doprava je mnohdy rychlejší než přeprava kamiony / Pixabay
Bílá kniha EU uvádí, že 30 % silniční přepravy nákladu nad 300 km by mělo být do roku 2030 převedeno na jiné druhy dopravy, jako například na železniční či lodní dopravu, a do roku 2050 by to mělo být více než 50 %.

Napomoci by tomu měly i účinné a zelené koridory pro nákladní dopravu. Splnění tohoto cíle si rovněž vyžádá zavedení vhodné infrastruktury.

V souvislosti s epidemií COVID-19 v Evropě mají firmy, které potřebují rychle a efektivně přepravit své zboží, v rámci zavedených přísných opatření na hranicích problémy v rámci silniční dopravy.

Právě zde vidí společnost PKP CARGO velkou šanci pro železniční dopravu, která navzdory epidemiologické situaci probíhá v Evropě prakticky bez omezení a současně díky snížené osobní železniční dopravě, kdy je větší prostor pro železniční cargo i přes den, je dnes mnohdy rychlejší než přeprava kamiony.

PKP CARGO byla průkopníkem multimodální dopravy v Česká republice a nadále vidí v tomto směru budoucnost, která i naplňuje dlouhodobé cíle Evropské unie týkající se nákladní dopravy a snižování emisí CO2.

Rozvoj perspektivní intermodální dopravy je součástí Strategie skupiny PKP CARGO do roku 2023. Skupina má cíl, stát se i v tomto segmentu jedničkou v regionu Trojmoří (Balt – Jadran – Černé moře) a na trasách Nové hedvábné stezky.

Mohlo by vás zajímat

Reklama