- Marek Kuřina
- Doprava
- 22. července 2021
- 08:50
Nový Tucson N Line prožene, nejenom na silnici, i SUV luxusních značek
Toto nové SUV střední velikosti má skutečně potenciál udělat průvan napříč všemi kategoriemi SUV, a to i těmi nejluxusnějšími. I toho nejnáročnějšího zájemce totiž nakonec zajímá poměr cena/výkon, a ten je u nového Tucsonu zcela výjimečný.
Všechny nové prvky, ať již v exteriéru nebo v interiéru, mají svůj smysl, nejdou pouze na efekt a především ve výsledku umožňují velmi pohodlnou a komfortní jízdu. My jsme testovali hybridní variantu Tucsonu N Line, která na silnici skutečně nezapře svůj sportovní rodokmen.
Hned při první jízdě si všimnete sportovního volantu, příjemně vytvarovaných sedaček i speciálně vyvinutého podvozku určeného pro dynamický styl jízdy. Jeho výhody zaznamenáte především ve chvíli, když využijete sportovní režim, kdy je vůz skutečně "živý" a nejenom rozjezd, ale i například předjíždění ve vyšších rychlostech, je doslova "raketové". Systém ECS reaguje velmi plynule na celkový pohyb vozu i na ovládání řidiče. Díky zapojení elektromotoru je navíc rozjezd s touto novinkou tak tichý, že ho v kabině vozu téměř vůbec nezaznamenáte (zrychlení na stovku jsme stihli z klidu za velice sympatických sedm sekund).
Uvedenou dynamickou jízdu umožňuje motor, který je sice "pouze" 1,6 litr, ovšem můžete si vybrat motorizaci o výkonu od 150 až do 265 koní, které nabízí plug-in hybdridní 1,6 T-GDI. Konkrétně se jedná o nový zážehový motor T-GDi Smartstream o zmíněném objemu 1,6 litru, jenž doplňuje elektromotor o výkonu 44,2 kW s lithium-iontovou polymerovým trakčním akumulátorem s kapacitou 1,49 kWh.
Vybrat si motorizaci můžete přesně podle toho, jak budete automobil nejčastěji používat. Hyundai poslal totiž Tucson N Line na trh v široké řadě různých motorizací, které jsou k dispozici s různými úrovněmi elektrifikace, nebo i bez ní. Jedinou motorizací, která není k dispozici ve standardní verzi, je diesel v nižší výkonové variantě 85 kW.
Během testu se za novým Tucsonem náhodní kolemjdoucí často otáčeli, protože už jen maska chladiče, která má decentně a zároveň originálně skrytá parametrická LED světla denního svícení s rozšířenými přívody vzduchu a s černými rámečky lemujícími Full-LED světlomety, zaujme na první pohled. Sportovní design ale podtrhují i další drobné detaily, jako mírné prolisy boční kapoty, nebo také to, jak jsou do zadního nárazníku zakomponované sportovní výfuky se dvěma koncovkami. Jakoby samozřejmostí jsou již potom 19palcová kola, jejichž disky mají atraktivní parametrický vzor s geometrickou strukturou.
Na řadu praktických "vychytávek", které novinka od Hyundai nabízí, jsme přišli až po delším testování. Například velmi praktické je tlačítko umístěné na boční straně sedadla spolujezdce, které vám pomůže jednoduše ho odsunout a sklopit, ještě předtím než další cestující nastoupí do vozu. Ocenili jsme také způsob fungování dveří zavazadlového prostoru, jež se automaticky otevírají, když je po dobu tří sekund detekována blízkost klíče. Pokud máte v tu chvíli plné ruce tašek z nákupu, tak je to určitě lepší řešení, než "máchat" nohou kdesi pod podvozkem.
Velmi příjemně řešená je i nová podoba klimatizace. Ta funguje pomocí technologie Multi-Air Mode, jež rozptyluje vzduch nepřímým a přímým odvětráním, takže vzduch proudí jemněji, nemíří z konkrétního místa (otvoru), ale z průduchu, který se vine podél celé palubní desky. Třízónová klimatizace umožňuje nastavit různé teplotní zóny pro řidiče, cestující na předních a zadních sedadlech.
Všechny ovládací prvky navigace, infotainmentu a klimatizace se nastavují pomocí horní 10,25palcové dotykové obrazovky, jež přechází níže do kompletní dotykové konzoly. Líbilo se nám, že obrazovka nevystupuje nijak z palubovky, takže nezabírá prostor ve výhledu řidiče, přesto se je dobře čitelná i na přímém sluníčku. To platí i o digitálním přístrojovém panelu pod volantem, a to i přesto, že není překvapivě vůbec zapuštěn do palubky.
Při delších cestách využijete nejenom odkládací prostor pod dotykovou konzolí, ale zejména navazující zešikmené plochy, která slouží pro bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Díky dostatečnému výkonu 15 W probíhá nabíjení relativně rychle, navíc je prostor vybaven funkcí chlazení, která zabraňuje přehřátí vašeho mobilního telefonu.
Pro každého řidiče je ovšem základem bezpečná jízda. To dobře ví i v Hyundai, protože model Tucson N Line vybavili hned celou sadou asistenčních režimů. Vůbec poprvé jsme se setkali s asistentem pro jízdu po dálnici (HDA). Tato funkce je kombinací asistenta pro jízdu v pruzích a inteligentního tempomatu, založeného na navigaci, využívající senzory a mapová data k zajištění bezpečného provozu. Pro jeho aktivaci stačí zmáčknout dané tlačítko na volantu.
Nový asistent řeší také často rizikové odbočování vlevo. Zabudovaný systém detekuje protijedoucí vozidla, a pokud vyhodnotí nebezpečí kolize, automobil zabrzdí. Při odbočování máte větší přehled i díky záběru z kamery, která snímá prostor, kam zatáčíte, přičemž obraz se zobrazuje přímo na digitálním přístrojovém panelu pod volantem.
To, že je vůz doslova prošpikován kamerami, které "hlídají" vaši jízdu ve dne v noci, si určitě všimnete při parkování, kdy v okolí automobilu nic nepřehlédnete díky panoramatickému zobrazení pohybu auta z ptačí perspektivy.
Na závěr se musíme ještě zmínit, že u modelů s automatickou převodovkou si můžete objednat řazení pomocí technologie „shift-by-wire“, což je skutečně onen pověstný skok do budoucnosti (i když Hyundai není jediný, kdo tuto moderní vychytávku dnes na trh nabízí). Zmíněná technologie umožňuje řadit pomocí přepínače, takže vše, od rozjezdu, couvání po aktivaci parkovací brzdy, zvládnete lehkým stiskem prstu na dané tlačítko.
Model Tucson N Line si můžete pořídit v základní verzi od 529.990 Kč, v nejvyšší výbavě se jeho cena blíží k milionu, což ovšem odpovídá tomu, co všechno tento originální krasavec nabízí.
Sdílení
119
Twitter
Komentáře
Email