Elegantní a hospodárný plug-in hybrid, to je Peugeot 508

 
Další 1 fotografie v galerii
Model zaujme nejenom designem, ale především pohodlným a komfortním řízením / Peugeot
Měli jsme v redakci možnost jezdit s modelem Peugeot 508 několik týdnů a za celou dobu jsme nepřišli na prakticky žádnou jeho slabinu. Spíše se nám komfortní jízda s tímto lvem salónů, tedy silnic, zamlouvala stále více.

Pětsetosmička totiž zaujme nejenom designem, ale především pohodlným a komfortním řízením. Jezdit s ní je prostě zábava, přitom vůz je samozřejmě vybaven i celou řadou asistentů, kteří se starají o bezpečnost jízdy.

A co nás na testovaném vozu zaujalo nejvíce? Motorizací nabízí model 508 samozřejmě více (k dispozici je i naftový BlueHDi130), ovšem námi testovaný Peugeot 508 byl vybaven benzinovým čtyřválcem PureTech (objem 1,6 litru) a elektromotorem s celkovým výkonem bohatě dostačujícím na dynamickou jízdu - 225 koní (133 kW).

Výkon vs. hospodárnost

Právě vzhledem k uvedenému výkonu, kdy sílu obou motorů pocítíte nejenom při rozjezdu, ale dynamičnost, například při předjíždění, neztrácí vůz ani v rychlostech nad 150 km/h, nás překvapil test spotřeby.

Pokud totiž vyjedete s plně nabitou baterií, tak se spotřeba benzinu v hybridním režimu pohybovala jen kolem 2,5 litru na 100 kilometrů. Navíc jsme si několikrát při testování ověřili, že spotřeba příliš nestoupla ani po čerstvém vybití baterií, kdy vám sice palubní displej již hlásá prakticky nulový stav, ale zároveň jedete i nadále v hybridním režimu.

Je to to způsobeno tím, že z celkové kapacity akumulátoru (přibližně 11,8 kWh) je elektromotor schopen využít pouze cca 9 KWh, takže i při nule stále spalovacímu motoru elektromotor částečně "pomáhá". Díky tomu i v této situaci jedete po nějakém čase za velmi solidních cca 5,5 litru/100 km. Pokud jedete delší dobu na vybitou baterii vyšší rychlostí, tak se dostanete na spotřebu kolem 7-8 litrů, což je ovšem vzhledem k poskytovanému výkonu stále velmi dobrá hodnota.

Výbava a nové technologie

Model 508 je samozřejmě jako každý moderní vůz střední třídy vybaven celou sadou asistenčních režimů (od parkovacího asistenta po adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go), které řadu problémů na silnici za vás promptně vyřeší. 

Za daleko nejzajímavější funkci ovšem považujeme technologii nočního vidění, kdy vás pomocí zabudované infračervené kamery systém na displeji (i zvukově) upozorní, pokud se za tmy před vozem pohybuje nebezpečně blízko nějaký chodec. Upozornění je výrazné, zároveň se ho za jízdy neleknete. Navíc by tato technologie měla fungovat až do rychlosti 160 km/h.

Dokonalý prostor pro řidiče

Již při prvním usednutí za volant Peugeotu 508 si vás "i-Cockpit" určitě získá, jednoduše se totiž cítíte jakoby obklopeni moderní technikou kolem dokola, o pohodlí ani nemluvě.

Centrem kokpitu je kromě malého, sportovního, volantu především desetipalcový, dotykový, displej, který je v ideální výšce umístěný v palubní desce. Pohodlně na něj při řízení dosáhnete, navíc je mírně natočen směrem k řidiči.

Na volantu je umístěno také několik tlačítek, snadno třeba zvýšíte hlasitost rádia nebo rychle zvednete příchozí hovor. Na středovém panelu je pak ovládání osmistupňové převodovky. Pokud chcete dynamičtější jízdu, můžete využít přepínač režimu řízení na program Sport, nechybí ani režim ECO pro co nejúspornější jízdu. Výhodou je, že si můžete kokpit ještě více přizpůsobit obrazu svému díky nastavení jasu a barvy obou displejů.

Zdroj: Autorský článek  

Mohlo by vás zajímat

Reklama