MG4 Electric: Efektivní spolehlivý elektromobil s originálním designem

 
Další 2 fotografie v galerii
Přední část MG4 Electric s ostře lomenými LED světlomety má své kouzlo i v třeskuté zimě / Marek Kuřina
V kategorii elektromobilů začíná být i na českém trhu docela těsno, zavedené automobilky chrlí jeden nový model za druhým, navíc letos v létě do této vlny novinek přispěla i značka MG se svým modelem MG4 Electric, který nejenom originálně vypadá, ale spolehlivě i efektivně (s nízkou spotřebou) jezdí - navíc je v prodeji za skutečně zajímavou cenu.

Nový MG4 vás zaujme hned na první pohled. S žádným jiným elektromobilem si tento do sportovního nádechu laděný model na českých silnicích prostě nespletete. Nás zaujala zejména jeho přední část s ostře lomenými LED světlomety, zajímavě tvarovaná je i zadní část vozu, pouze z boku na nás MG4 působil trochu disproporčně - ale možná jde jen o zvyk, ke všemu design není u toho vozu to nejdůležitější.

Tím je určitě levný provoz (spotřeba se nám pohybovala většinu času pod 16,5 kWh na 100 km) a také na elektromobil nízká pořizovací cena. Základní verze s elektromotorem o výkonu 150 kW a točivým momentem 250 Nm a 51 kWh baterií lze pořídit za necelých 780 tisíc korun.

Vzhledem k dojezdu, který je u této verze udávaný jen cca 450 kilometrů, navíc v testu jsme se ovšem pouze jednou přiblížili k 300 kilometrům, bychom vám doporučili, pokud vás tento nový model od MG zaujme, pořídit si verzi Elegance se 64 kWh baterií s dojezdem přes 550 kilometrů (ta je v prodeji za 884 960 Kč). 

Model je zajímavý i z pohledu řidiče, a to již při prvním nastartování - nemá totiž žádné tlačítko "zapnutí", stačí se prostě pouze za volant usadit, připnout si pás, stlačit brzdu a přepnout režim na otočném kolečku na "D" nebo "R" a můžete vyrazit dopředu, resp. dozadu.

Praktická je také rychlost nabíjení, kdy u rychlonabíječek běžně dostupných například v nákupních centrech dobijete model z cca 20 % na 80 % za necelou hodinu. Při třífázovém nabíjení doma v garáži střídavým proudem o výkonu 11 kW se ovšem připravte na téměř celonoční akci. Případné problémy s dojezdem na delších trasách můžete vyřešit stáhnutím tovární aplikace od MG do mobilu, která vám průběžně nabídne místa, kde lze vůz během vaší trasy nabít.

MG4 ovšem sportovně jenom nevypadá, ale velice dobře sedí v zatáčkách, zejména díky nízko položenému těžišti, přičemž nabízený výkon elektromotoru postačí na solidně dynamickou jízdu i v rychlostech kolem 130 km/h. Zmíněnou slušnou dynamiku potvrzuje i zrychlení na stovku, na tuto rychlost se z nuly dostanete již za cca osm sekund.

Docela spolehlivě se podvozek MG4 vypořádává i s nerovnostmi českých silnic a je také dobře odhlučněn od kabiny cestujících, takže je jízda v tomto elektromobilu dostatečně tichá i ve vyšších rychlostech.

Prostor pro cestující je v MG4 Electric na relativně malý hatchback překvapivě dostatečný, a to i na zadních sedadlech, pro zavazadla je pak v kufru místo o objemu průměrných 363 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel je pro přepravu věcí k dispozici ovšem dokonce až 1 177 litrů.

Jednoduše jízdu s MG4 si skutečně budete užívat, jediné, na co jsme si chvíli zvykali, byla míra rekuperace (jež se dá ovšem nastavit), takže jakmile přestanete šlapat na plyn, tak vůz začne docela intenzivně brzdit, v menších rychlostech se téměř sám zastaví. Pokud se ovšem naučíte s tímto efektem počítat, je jízda i v městských kolonách velmi komfortní a bezpečná. 

Jednotlivé funkce se dobře ovládají přes hlavní 7palcový multifunkční panel, ocenili jsme vytažení některých funkcí na tlačítka pod panelem, jak je například přidávání hlasitosti rádia. Řadu věcí navíc nastavíte i přes multifunkční dvouramenný volant, který je výškově a osově nastavitelný. Celkově na nás interiér nového MG4 působil sice minimalisticky, na druhou stranu byl přehledný a vše máte takzvaně hned po ruce.

Další informace o modelu MG4 Electric najdete na webu výrobce.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama