Oblíbenost malého SUV Peugeot 2008 vychází z povedeného designu a komfortu ovládání

 
Další 2 fotografie v galerii
Nový světelný podpis, kterému dominují tři LED drápy po obou stranách přední masky, je skutečně povedený / Marek Kuřina
Ve své kategorii nemá jak v Evropě, tak u nás, model Peugeot 2008 téměř konkurenci. Proč si řidiči tohoto malého krasavce tak oblíbili, jsme pochopili po jeho týdenním testování. Na jedničku u nás v redakci testem prošel tento model jak na benzínový, tak na plně elektrický pohon.

V roce 2023 prošel populární model 2008 faceliftem, přičemž zejména jeho přední strana tak získala ještě dynamičtější, dokonce až sportovnější, nádech. Povedený je zejména nový světelný podpis, kterému dominují tři LED drápy po obou stranách přední masky.

Během našeho testu jsme pochopili, proč se model Peugeot 2008 stal v loňském roce nejprodávanějším peugeotem v České republice, a obdobně dobře si vede u zákazníků i v rámci celé Evropy.

A nejde zdaleka pouze o moderní design exteriéru. Také interiér vozu je komfortní, zároveň je uživatelsky přátelský až by se dalo říci útulný. Ohledně prostoru toho nabízí novinka víc, než byste u tak malého vozu čekali, a to jak z hlediska místa pro cestující, tak jde i o solidně velký zavazadlový prostor (minimálně cca 434 litrů, záleží na typu motorizace).

Co se týká kokpitu řidiče, tak je opět k dispozici inteligentní systém ovládání řízení a funkcí, jak jej v Peugeotu již dobře známe. Tedy velmi pohodlný malý volant s řadou ovládacích tlačítek, velký 10palcový dotykový centrální displej s přehledným řazením a výběrem funkcí a skutečně povedené 3D zobrazování dalších údajů a informací na přístrojovém panelu nad volantem.

Většina řidičů si podle nás i-Cockpit zamiluje, v novém modelu 2008 nás zaujal i zajímavě skrytý prostor pro nabíjení smartphonu, který se dá navíc zcela uzavřít, takže celý ovládací středový panel vypadá ještě kompaktněji než dříve. 

S modelem 2008 se nemusí bát vyrazit na silnici ani relativně méně zkušení řidiči, protože vůz je vybaven celou sadou praktických asistenčních systémů, nechybí například parkovací asistent s (HD) kamerami, ani systém sledování mrtvého úhlu výhledu nebo třeba "Advanced Grip Control", který přizpůsobí způsob jízdy aktuální situaci - ať již je sníh nebo bláto na vozovce, samozřejmě i tak je nejdůležitější dostatečně opatrná jízda samotného řidiče.

Toto SUV si navíc můžete pořídit s řadou různých variant pohonu, my jsme vyzkoušeli jak model s benzínovým motorem o výkonu 130 koní (v prodeji je i slabší verze o výkonu 100 koní) s osmistupňovým automatem, tak plně elektrifikovanou verzi.

Při pořízení elektromobilu Peugeot 2008 je v nabídce francouzské automobilky model s elektromotorem o výkonu 100 kW, který je spojený s baterií o kapacitě 50 kWh a dojezdem 346 kilometrů nebo model s elektromotorem o výkonu 115 kW s baterií 54 kWh a s dojezdem až 406 kilometrů (v reálu jsme se pohybovali s dojezdem kolem 365 až 375 kilometrů).

My jsme měli v lednovém testu tu druhou variantu, kterou bychom doporučili i všem zájemcům o toto malé elektrické SUV, a to nejenom z hlediska dynamičtějšího výkonu (na stovku jsme se z nuly dostali za necelých osm sekund) a většího dojezdu, tak i z hlediska spotřeby, protože jsme se často dostávali i při "utažené" jízdě přes hodnotu 18 kWh na 100 km (pak se vám větší kapacita baterie bude určitě hodit).

Pokud vás tento malý SUV krasavec zaujal, tak vězte, že na model poháněný mild-hybridem Hybrid 136 e-DCS6 si musíte připravit 575 000 Kč. Ovšem startovací cena modelu Peugeot 2008 je již na úrovni 465 000 Kč. Přestože se jedná v tomto případě o verzi s klasickým benzínovým motorem PureTech 100 a s šestistupňovým manuálem, jde o velmi zajímavou nabídku, která jistě pomůže udržet model 2008 na špici prodejních žebříčků i tento rok.

Ve výbavě ALLURE si již kromě benzínového motoru o výkonu 100 koní, můžete pořídit i silnější verzi 130 s osmistupňovým automatem, a to za 555 000 Kč. Pokud se rozhodnete pro stoprocentně elektrický pohon, pak si ovšem připravte cca 865 000 Kč.

Další podrobnosti o modelu Peugeot 2008 si můžete přečíst na webu výrobce.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama