- Marek Kuřina
- Doprava
- 06. února 2025
- 12:58
MG útočí na segment SUV novým modelem HS s omlazeným sexy designem
Říká se, že v jednoduchosti je síla. A to u nového modelu MG HS platí naprosto dokonale. Sice máte v současnosti k dispozici jen jednu motorizaci (ovšem na jaře by se měl objevit tento model i v plug-in hybridní verzi) - a to benzínový čtyřválec 1.5 TGI, na druhou stranu se zcela dostatečným výkonem (až 125 kW při točivém momentu 275 Nm).
Navíc již v základní verzi je automobil zcela na úrovni doby - tedy s širokou výbavou a pěkným a navíc rychle fungujícím infotainmentem. Novinka si prostě na nic nehraje, zároveň působí v řadě věcí jako povedená prémiovka.
Dynamicky vyhlížející přední masku lemují velmi úzké LED světlomety, které až překvapivě dobře a dostatečně zeširoka osvětlují silnici nejenom za tmy, ale obecně za zhoršených světelných podmínek. Z boku působí nové HS téměř sportovně a co se týká kufru, tak i zadní zavazadlový prostor je na kategorii SUV dostatečný (507 litrů, až 1484 litrů pak se sklopenými zadními sedadly). Interiér modelu je celkově velmi prostorný, a to i vzadu, kam si pohodlně sedne i cestující se 190 cm, přičemž má ještě několik centimetrů místa před koleny.
Přitom zmíněný čtyřválec poskytuje uvedených 170 koní při solidní spotřebě (cca 7 až 7,5 litru/100 km při běžné kombinované jízdě město - dálnice), navíc lze novinku pořídit za necelých 700.000 Kč (konkrétně základní verze Emotion začíná již na 669.900 Kč). Řadě zavedených značek tak roste velmi zajímavá až nebezpečná konkurence, protože nový MG HS je povedené auto i na druhý či třetí pohled.
A to se nebudeme samozřejmě pouze na vůz dívat. Velmi slušné jízdní vlastnosti i dynamika (na stovku se z nuly dostane za necelých 9 sekund) doplňuje velice komfortní ovládání vozu, ve kterém se u MG asi nejvíce zlepšili oproti předcházejícím generacím (jak u elektromobilů, tak spalováků).
Velký 12,3palcový displej zobrazuje v jednotlivých třetinách celou sadu informací, snad jenom malou výtku bychom měli, že téměř vše se ovládá přes displej (k dispozici je pouze několik základních fyzických tlačítek pod displejem a pak na volantu), na druhou stranu nastavování funkcí na multifunkčním displeji probíhá velmi svižně.
Na zmíněném středovém displeji si můžete nechat zrcadlit váš chytrý telefon skrze Apple CarPlay, nebo Android Auto. Kvalitu rozlišení displeje využijete zejména při parkování, kdy se zapíná automaticky 360° parkovací kamera (dostupná ve vyšší výbavě).
Při testovacích jízdách jsme ocenili zejména spolehlivě a plynule fungující sedmistupňovou automatickou převodovku, automobil na 19palcových kolech také dobře "seděl" v zatáčkách, a to i ve vyšších rychlostech.
O bezpečnost jízdy se u nového MG HS stará celá sada asistenčních režimů, jako je automatické udržování v jízdním pruhu nebo praktické hlídání mrtvého úhlu. Ke komfortu jízdy přispívá například dvouzónová automatická klimatizace nebo vyhřívaná přední sedadla (dostupná ve výbavě Exclusive). Oproti předcházející generaci HS již nechybí ani dostatečně velká plocha pro bezdrátové nabíjení smartphonu.
Z hlediska jízdních vlastností i poměru cena/výkon můžeme všem motoristům nový model MG HS jenom doporučit.
Další informace o modelu MG HS najdete na webu automobilky.
Zdroj: Autorský článek
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email