Automobil budoucnosti bude mít interaktivní prostředí kabiny zaměřené na lidské smysly

V autě budoucnosti může sedět na sedadle řidiče klidně i pes! / Pixabay
V již relativně blízké budoucnosti se budou vozidla na silnici moci řídit sama, a tak řada výrobců již dnes buduje základy klíčového technologického vývoje ke zlepšení prostředí mobility pro člověka.

Například Kia právě představila nový systém R.E.A.D. (Real-time Emotion Adaptive Driving), tedy řízení přizpůsobující se emocím v reálném čase.

Zmíněný systém R.E.A.D. dokáže optimálně nastavovat kabinu vozidla a přizpůsobovat ji uživateli tím, že v reálném čase analyzuje stav emocí řidiče prostřednictvím technologie rozpoznávání biosignálů pomocí umělé inteligence.

Uvedená technologie sleduje stav emocí řidiče pomocí senzorů, které detekují výrazy tváře, srdeční rytmus a elektrodermální aktivitu. Následně dochází k přizpůsobení prostředí interiéru – a podle potřeby se mění podmínky v kabině s dopadem na všech pět smyslů. Technologie umělé inteligence s využitím metod hlubokého učení umožňuje systému stanovit jakousi základnu uživatelova chování a poté identifikovat vzory a trendy k přizpůsobování prostředí kabiny podle situace.

Systém R.E.A.D. byl představen společně s technologií V-Touch, která je vůbec prvním systémem virtuálního dotykového ovládání gesty. V-Touch pomocí 3D kamery sleduje oči a konečky prstů uživatelů, a umožňuje tak cestujícím ovládat různé palubní funkce prostřednictvím decentního projekčního displeje.

Všichni cestující tak prostřednictvím jednoduchých gest pomocí prstů mohou měnit nastavení prostředí v kabině, jako je osvětlení, topení, ventilace, klimatizace nebo zábavní systémy, čímž odpadá potřeba tlačítek nebo dotykové obrazovky.

Další funkcí nového systému R.E.A.D. jsou sedadla, vibrující v reakci na přehrávanou hudbu, aby cestující mohli své oblíbené skladby nejen slyšet, ale i "cítit". Technologie zpracování signálů na základě smyslů přizpůsobuje vibrace sedadel podle zvukových frekvencí přehrávané hudby.

 
Buďte první

Mohlo by vás zajímat

Reklama