Paranoia majitelů chytrých telefonů: Jejich mobilní miláček je poslouchá a podle toho zobrazuje reklamu

 
Další 3 fotografie v galerii
Většina moderních smartphonů obsahuje různé AI asistenty / Pixabay
Bezpečnost chytrých mobilů je v poslední době velmi ožehavým tématem. Obavy řady majitelů smartphonů jsou asi na místě - váš telefon vám opravdu naslouchá, varují experti na kyberbezpečnost.

Po řadu let popisuje řada lidí stejnou věc – mají divný pocit, že o nich nějaký e-gadget zaznamenává každé slovo a to i tehdy, když ho mají třeba v kapse. Většinou jde o stejný scénář: někdo se baví s jiným člověkem o jistém produktu nebo dovolené. A co čert nechtěl – brzy nato se mu reklama na stejné téma zobrazí na nějaké sociální síti.

Podle některých expertů tyto náhody neexistují jen tak samy o sobě, jsou naopak výsledkem toho, že jste sledováni. Není známo, co tuto technologii spouští, jedna věc je ale jistá, je legální, protože je napsaná v podmínkách pro některé mobilní aplikace (to jsou ty, co nikdo nečte).

Většina moderních smartphonů obsahuje různé AI asistenty, jež bývají aktivovány příkazy jako „Hej, Siri!" anebo „OK, Google". Ty neustále reagují jen na klíčová slova a vše ostatní filtrují. Fráze, jež zachytí tyto inteligentní hračky, mohou být zpřístupněny dále i přes aplikace třetích stran (např. Twitter). Stačí k tomu jen mít v OS správné povolení.

Nakonec tedy dojde k tomu, že se uživatel baví s kolegou o dovolené v Senegalu nebo o potřebě nového batohu a najednou se nabídky jen hrnou.

Peter Henway, bezpečnostní poradce u firmy Asterisk, věc komentoval takto: „Čas od času jsou části záznamů rozhovorů odesílány na servery aplikací (např. Facebook). Není tu ale žádná oficiální informace, co právě tuto akci spustilo." Osobně je nicméně přesvědčený, že firmy jako Facebook mohou mít v databázi i tisíce slov, které aktivují reklamu (Facebook to ovšem výslovně popřel).

Nakonec, když to umí Google, proč by to neuměly i jiné firmy? Nemluvě o tom drobném faktoru, že důvěryhodnost Facebooku je poslední dobou na bodu mrazu.

Jedna věc je jistá – k cílení reklamy se užívá stále rafinovanějších AI a fint, takže těch „náhod" je asi již opravdu příliš.

Mohlo by vás zajímat

Reklama