Každodenní konzumace hroznů přispívá k celkovému zdraví, zjistili vědci

Lidé žijící v oblasti Středozemního moře vděčí za své zdraví hroznovému vínu / Pixabay
Hrozny patří mezi nejzdravější a nejvíce konzumované druhy ovoce. Nyní američtí vědci zjistili v rámci své studie další zdravotní pozitiva, která člověk konzumací hroznů získá.

Hrozny podporují imunitu, pomáhají proti únavě, nervozitě, depresím, posilují nervy a pomáhají obnovit hebkou pokožku. Lidé žijící v oblasti Středozemního moře vděčí za své zdraví právě hroznovému vínu.

Nedávná studie na myších ukázala, že konzumace hroznů může snížit adipozitu (nadměrné zmnožení tukové tkáně) a zlepšit markery jaterní steatózy (metabolické poruchy jater). Také byla spojena se zlepšením střevního mikrobiomu. Cílem vědců z Kalifornské univerzity v Los Angeles bylo v nové studii zjistit vliv denní konzumace hroznového vína na střevní mikrobiom, metabolismus, cholesterol a žlučové kyseliny u zdravých dospělých.

Účastníci studie strávili čtyři týdny na dietě s nízkým obsahem polyfenolů (chemické sloučeniny obsažené v rostlinách). Po dalších čtyřech týdnech k tomu konzumovali každý den 46 gramů hroznového prášku, což se rovná dvou denním porcím hroznů.

Po dietě došlo u účastníků ke zvýšení mikrobiální diverzity. Také byl hlášen větší výskyt bakterie zvané Akkermansia, která podporuje glukózu, metabolismus tuků a integritu střevní výstelky.

Navíc byl pozorován pokles cholesterolu v krvi včetně celkového cholesterolu o 6,1 procent. Žlučové kyseliny spojené s metabolismem cholesterolu klesly o 40,9 procent.

"Zjistili jsme, že hrozny mají příznivý účinek na střevní bakterie, což je skvělá zpráva, protože zdravá střeva jsou pro dobré zdraví zásadní," řekl doktor Zhaoping Li z Kalifornské univerzity v Los Angeles.

Zdroj: Nutrients