- Marek Kuřina
- Doprava
- 09. září 2021
- 10:59
Stylové a prostorné SUV pro ty nejnáročnější řidiče, to je nové Santa Fe
Nové „santaféčko“ vás dostane hned při prvním svezení. Skutečně prostorný kokpit, velmi pohodlné sedačky, které si můžete různě podle potřeby nastavit, a navzdory vysokému výkonu 230 koní dobře odhlučněná kabina pro cestující vpředu i vzadu.
Prostornost kokpitu řidiče ještě umocňuje nová automatická převodovka shift-by-wire, kterou na středovém stříbrném panelu tvoří pouze známá tlačítka D, N, R a P, takže řadící páka vám v rozmachu opravdu již překážet nebude.
Vše podstatné o jízdě se dozvíte z velkého, 10,25palcového dotykového infodispleje, který je naštěstí koncipován na šířku, takže vůbec nezasahuje do výhledu řidiče. Právě ten je výborný nejenom díky „čistotě“ výhledu, ale vysokému posazení řidiče téměř na úrovni řidičů dodávek.
Při jízdě s letošní variantou Santa Fe máte prostě dokonalý přehled o situaci na silnici, samozřejmě i díky desítkám více či méně potřebných elektronických asistentů. Od kontroly sledování jízdy v pruhu přes klasický tempomat po velmi praktické sledování mrtvého úhlu pomocí kamer, přičemž obraz z nich se promítá přímo na displeji pod volantem.
Pokud se vám něco nelíbilo na předcházejících varintách modelu Santa Fe, tak vězte, že tahle novinka vás zaujme i z hlediska designu. Prakticky vše je u letošní, již páté, generace jiné - od rozměrů (novinka je o něco delší i vyšší), přes nové bezpečnostní prvky po motorizaci.
Vývojářům Hyundai se podařilo přesunem těžších prvků automobilu do spodní části snížit těžiště automobilu, takže nyní nejenom sportovněji již na první pohled vypadá, ale nabízí i sportovnější, dynamičtější jízdu, což oceníte zejména při vyšších rychlostech v prudších zatáčkách.
Nám se velmi líbila zejména přepracovaná příď modelu, kdy si robustní mřížkou se zajímavě zabudovanými LED světlomety ve tvaru písmene T získala novinka na našem pomyslném žebříčku hodnocení designu všech deset bodů. Také zadní část prošla proměnou a zejména uspořádání světel zase dodržuje sportovnější duch novinky.
Obdobně jako nový Tucson, který jsme testovali v červnu, je prostě i Santa Fe z hlediska designu velmi výrazné, doslova bychom řekli, že na silnici nepřehlédnutelné. Konzervativnějším řidičům možná bude připadat třeba právě výrazná maska chladiče až příliš originální, na druhou stranu doba nudných a nenápadných modelů je asi nenávratně pryč a pokud si můžeme zkusit zatipovat, tak spíše budou další automobilky tento nový styl nějakým způsobem kopírovat, než se mu vysmívat.
Časté zapojování elektromotoru zajišťuje na takto velké SUV velmi nízkou spotřebu, která se pohybovala kolem 6 litrů na 100 kilometrů, samozřejmě při běžné jízdě. Pokud zrychlíte na dálnici, nebo zkusíte vyvolat onoho sportovního ducha tohoto vozu, tak se lehce dostanete i na 8 litrů.
Z hlediska motorizace sice Hyundai nenabízí příliš mnoho motorů, přesto si prakticky každý vybere, ať již chce hospodárnou variantu 2,2litrového dieselového motoru CRDi, nebo motor 1,6 T-GDi HEV, který můžete mít jako hybrid, nebo plug-in hybrid. My jsme jezdili s druhou hybridní variantou a 230 koní na dynamickou jízdu skutečně bohatě stačilo (zvláště pokud aktivujete režim Sport).
Modernizace modelu Santa Fe se skutečně povedla, líbily se nám i takové drobné vychytávky, jakou je třeba elektrické ovládání víka kufru, které se automaticky otevře, jakmile přistoupíte k vozu, pokud máte chytré klíčky v kapse. Nebo například dobře ergonomicky umístěná podložka bezdrátového nabíjení, která díky většímu výkonu nabije váš chytrý telefon překvapivě rychle.
Základní varianta tohoto krasavce s dieselovým motorem startuje na cenovce 849 990 Kč, pokud si vyberete nějakou hybridní variantu s automatickou převodovkou a lepší výbavou počítejte s částkou od milionu korun výše.
Sdílení
Twitter
Komentáře
Email