Český výrobce proudových letadel posílil výrobu L-39NG, otevřel i druhé směny

Na zkompletování jednoho letounu L-39NG je třeba přibližně 14 tisíc součástek / AERO Vodochody
Společnost Aero, tradiční český výrobce proudových letadel, posílila kapacity a spustila od září druhé směny na montážních linkách určených k produkci nového sériově vyráběného letounu L-39NG. Výstupem dvou výrobních linek je zadní část trupu a křídla letounu.

Aero posílilo kapacitu dvou výrobních linek L-39NG o více než 40 zaměstnanců, kteří během druhé směny vyrábějí zadní část trupu a křídla letounu. Další asi dvě desítky zaměstnanců pracují dle webu výrobce ve výrobě v prodloužené směně.

Aero dosud podepsalo objednávky na 34 letadel L-39NG. Předání prvních kusů L-39NG prvnímu zákazníkovi se očekává do konce roku. „Navýšili jsme kapacity, abychom vyšli maximálně vstříc našim zákazníkům, kteří by rádi zkrátili termín některých dodávek, a zároveň abychom ve výrobě pokračovali dle plánovaného harmonogramu,“ uvádí Jan Čáp, viceprezident a Chief Industrial Officer Aero.

Na zkompletování jednoho letounu L-39NG je třeba přibližně 14 tisíc součástek. Aero spolupracuje se 400 dodavateli, z toho asi 35 procent z nich sídlí mimo Českou republiku. „Produkce Aero je tak výrazně ovlivněna dodavatelským řetězcem a schopností dodavatelů dodržovat nasmlouvaný časový harmonogram. Kvůli válce na Ukrajině jsme o některé dodavatele navíc přišli. Například dodavatele motorů, ukrajinskou firmu Motor Sič, jsme museli nahradit společnosti Williams International, která do L-39NG vyrábí motor FJ44-4M. I pro jiné součásti letounu jsme museli najít nové dodavatele, což není v leteckém průmyslu snadné,“ vysvětluje Viktor Sotona, prezident a CEO Aero. Aero se kromě posílení kapacit a otevírání nových dodavatelských kanálů zaměřuje též na modernizaci vlastní produkce a navýšení počtu strojů či zařízení potřebných k výrobě.

L-39NG je zcela nová generace dvoumístného podzvukového proudového letounu. Kombinuje moderní avionické systémy, mimořádně účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti.

Platforma L-39NG umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky plnohodnotného, moderního, komplexního a nákladově efektivního vojenského výcviku vzdušných sil. Kromě tréninku pilotů je vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise.

Zdroj: AERO Vodochody AEROSPACE

Mohlo by vás zajímat

Reklama