KIA Sorento: Prostorné SUV s vysokým výkonem a nadstandardním komfortem pro řidiče i posádku

 
Další 4 fotografie v galerii
S novým Sorentem s výškou více než 17 cm a s pohonem všech kol můžete vyrazit bez obav i do terénu / Marek Kuřina
V kategorii SUV je dnes na tuzemském automobilovém trhu skutečně široký výběr. Málokterý vůz ovšem v sobě tak umně kloubí silný výkon (podpořený i elektrickým pohonem), velký prostor a zároveň nadstandardní výbavu a zejména komfort pohodlného řízení jako nový model KIA Sorento ve verzi plug-in.

Model Sorento je na trhu již více než 20 let a každou generací se více přibližuje ideální podobě SUV. To by mělo splňovat požadavky na výkon (u námi testovaného Sorenta jde o celkem cca 265 koní), na schopnost jezdit spolehlivě jak po dálnici, tak v terénu (konkrétně u Sorenta s dostatečnou světlou výškou 17,4 cm a s pohonem všech kol), na přítomnost většiny známých bezpečnostních asistentů až po eleganci z hlediska designu, ať jde již o prostorný interiér či mohutně působící exteriér (konkrétně u testovaného vozu šlo o délku 4,8 metru při šířce 1,9 metru). A to vše nové Sorento čtvrté generace, navíc po zdařilém faceliftu, do puntíku splňuje.

My jsme v redakci mohli testovat dva týdny plug-in verzi, která je sice nejdražší variantou tohoto modelu v nabídce automobilky KIA, z hlediska samotné jízdy i spotřeby však daleko nejzajímavější. Nabízí totiž i na takto velké a prostorné SUV zcela dostatečný výkon (celkem 265 koní), který vzniká využitím zážehového turbomotoru (o objemu 1,6 litru) a 67 kW elektrického motoru s kapacitou baterie 13,8 kWh. 

Pokud budete pravidelně dobíjet právě onu zmíněnou baterii, tak se můžete se spotřebou dostat snadno i pod 5 litrů/100 kilometrů, což je v kategorii takto velkých SUV výborný výsledek. Navíc pokud zcela nabijete baterii, můžete jet tzv. bezemisně více než 60 kilometrů. Řada řidičů tak zvládne svou cestu do práce či do obchodu bez nutnosti zapojovat ve větší míře zážehový motor, náklady na provoz jsou potom skutečně minimální.

Jedinou pihou na kráse této spolehlivě fungující hybridní soustavy je snad pouze na dnešní dobu pomalejší nabíjení baterie - pokud budete nabíjet doma v garáži, tak se na 100 % z cca 10 % dostanete za přibližně 4,5 hodiny. Na druhou stranu, pokud vám nevadí vyšší spotřeba benzínu, tak nemusíte nabíjet nějaký čas vůbec, baterie se mírně dobíjí i při samotné jízdě rekuperací.

Nové Sorento nás překvapilo i vzhledem ke své velikosti a hmotnosti (lehce přes dvě tuny), jak dynamicky jezdí. To dokládá už rozjezd, kdy se na stovku dostanete z nuly za necelých devět sekund. Dynamiku neztrácí vůz ani ve vyšších rychlostech, maximálka je pak 193 km/h, my jsme jezdili na dálnici samozřejmě nižší rychlostí, ale ještě při 140 km/h Sorento velice pěkně zrychlovalo při předjíždění.

Vůz se při jízdě velmi dobře ovládal a hlavně jako řidič máte i díky dobrému výhledu vždy velmi dobrý přehled o situaci panující kolem automobilu. Interiéru přitom dominuje duální panoramatický displej tvořený 10palcovým dotykovým displejem (například s ovládáním navigace) a 12palcovým barevným přístrojovým štítem za volantem. Při jízdě můžete využít ke sledování řady informací i velký head-up displej, takže můžete neustále sledovat dění na silnici.

Komfort cestování zvyšují i velmi pohodlné sedačky, které mají tři stupně vyhřívání i odvětrávání. Spolehlivě fungovala během testu i klimatizace, jež je dvouzónová s plně automatickou regulací teploty.

Novinka je na špičce i z hlediska bezpečnosti jízdy. Ve výbavě nechybí například adaptivní tempomat se systémem následování v jízdním pruhu, který ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle vozidel jedoucích vpředu. Automatický systém také pomocí kamery rozpoznává značky rychlostních omezení podél silnice a zobrazuje je vedle rychloměru a na obrazovce navigace.

Ještě praktičtější je další funkce, která se aktivuje, když použijete směrový ukazatel. V přístrojovém štítu se zobrazí reálné (a dostatečně ostré a jasné) video situace ve slepém úhlu výhledu. Při aktivaci levé směrovky se zobrazí pohled dozadu dolů po levé straně, zapnutím pravé směrovky se zobrazí pohled na pravou stranu.

Pokud vás nové Sorento zaujalo stejně jako nás v redakci, tak vězte, že na model v plug-in verzi si musíte připravit minimálně 1 369 980 Kč. Jestliže vám bude stačit verze se spalovacím motorem (ve vybavení Comfort), tak vám bude stačit 1 099 980 Kč, což považujeme u takto velkého, elegantního a výkonného SUV za velmi zajímavou nabídku, která nemá na českém trhu moc alternativ.

Další podrobnosti o novém modelu KIA Sorento se dočtete na webu automobilky.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama