Citroën C5 X plug-in hybrid: Povedená kombinace limuzíny, praktického kombíku a nízkého SUV

 
Další 2 fotografie v galerii
Vůz se až nečekaně ladně pohybuje na velkých 19palcových kolech / Marek Kuřina
Nový Citroën C5 X se povedl nejenom z hlediska designu, ale v plug-in hybridní verzi navíc přidává dostatečně vysoký výkon v podobě celkem 225 koní. Jak spalovací motor, tak i elektromotor přitom fungoval během celého testu zcela spolehlivě.

Nový model Citroën C5 X v hybridní verzi se velmi pohodlně řídí, navíc se vůz až nečekaně ladně pohybuje na velkých 19palcových kolech a drží "přilepen" k vozovce nejenom v ostřejších zatáčkách, ale bez problémů zvládá také třeba předjíždění ve vyšších rychlostech na dálnici - to druhé zejména díky dostatečnému poskytovanému výkonu obou motorů.

Jezdili jsme s modelem i po čerstvě zimou zdevastovaných českých okrskách a překvapilo nás, jak jistě (často až plavně) si podvozek poradil s různými nerovnostmi a výmoly. Navíc zejména do doby, kdy se zapojuje elektromotor (tedy do rychlosti cca 130 km/h nebo pokud je dostatečně nabitá baterie), je zvuk motoru skutečně velmi tichý, což oceníte zejména na delších trasách.

Novinka má velmi slušné zrychlení hned po startu, na stovku se vůz dostane za osm sekund, což je v této kategorii nadprůměrný výsledek. Při takto vysokém výkonu nás překvapila spotřeba jen kolem pěti litrů (na 100 km), to samozřejmě v případě, že využíváte i sílu elektromotoru. Pokud vybijete baterii, tak spotřeba poskočí k sedmi litrům, což je ovšem u takto velkého vozu stále příjemná hodnota.

Uvedená čísla připisujeme nejenom dobře vyladěnému hybridnímu systému Citroënu, ale souvisí to určitě i s velmi aerodynamickým tvarem C5 X. Sportovní "look" modelu tak není zajímavý pouze pro oko motoristovo, ale i pro peněženku jeho majitele. Určitě novinku nepřehlédnete ani zezadu, dlouhá linie střechy je totiž zakončena povedeným horním spoilerem.  

Co se týká samotného ovládání vozu při řízení, tak je zcela intuitivní - jednotlivé funkce se snadno a rychle nastavují, a to nejenom na 12palcovém dotykovém hlavním displeji. Na něm si můžete zobrazit i řadu zajímavých statistik o právě ujeté trase, včetně aktuální spotřeby obou motorů.

Na budíky (přístrojový panel) je dobře vidět skrze volant, který je trochu nezvykle velký, možná by se k takto sportovně vypadající limuzíně hodil nepatrně menší. Dostatek informací najdete i na rozšířeném head-up displeji, kde se promítají další doplňující informace důležité pro jízdu barevně přímo na čelní sklo - například rychlost, dopravní značení, asistenční systémy, navigace, různé výstrahy nebo nastavení audio systému.

Z místa řidiče je navíc velmi dobrý výhled, přitom nesedíte jako řidič zdaleka tak vysoko jako například u nové KIA Sportage nebo jiných obdobně méně aerodynamických SUV. 

Bezpečnost samotné jízdy zvyšuje například systém sledování mrtvého úhlu, který je užitečný zejména na rychlostních silnicích nebo dálnicích. Pomocí oranžové LED kontrolky v rohu vnějších zpětných zrcátek upozorňuje řidiče na přítomnost vozu v mrtvém úhlu výhledu ve vzdálenosti až 70 metrů za vozem.

Tento zajímavý vůz lze v hybridní verzi se základní výbavou pořídit již od 870.000 Kč, pokud byste měli zájem o verzi, kterou jsme testovali, tedy o hybridní plug-in verzi plně vybavenou (Shine Pack), tak si již musíte připravit 1.230.000 Kč. Další podrobnosti o modelu Citroën C5 X najdete na stránkách výrobce.

Zdroj: Autorský článek

Mohlo by vás zajímat

Reklama